Польське медійне мовлення

Тип: На вибір студента

Кафедра: польської філології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
104Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1032НІКОЛАЙЧУК ХристинаФЛа-51м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1

Опис курсу

Мета:

ознайомлення студентів з особливостями мовлення різних польських засобів масової інформації (преси, радіо, телебачення, Інтернету, реклами) та їх порівняння з мовленням українських засобів  масової інформації. Аналіз матеріалу здійснюватиметься з урахуванням специфічної фразеології, лексики, граматичних конструкцій, а також прагматичної складової, характерних для певних типів польських засобів масової інформації. Особливу увагу буде присвячено самостійним проектам, які готуватимуть самі студенти.

 

Теми:

  • ЗМІ – поняття, історія. Специфіка польського терміна medium.
  • Типологія ЗМІ.
  • Медійні жанри.
  • Моделі медійного мовлення.
  • Особливості мовлення преси.
  • Особливості мовлення радіо.
  • Особливості мовлення телебачення.
  • Особливості мовлення Інтернету.
  • Особливості мовлення реклами.
  • Засоби впливу мас-медіа на глядача / слухача.Результати навчання:
    • знати:

    основні характеристики кожного з видів засобів масової інформації, історію виникнення засобів масової інформації й основні зміни їх функціонування, пов’язані з історичними подіями в Польщі; найпопулярніші сучасні польські засоби масової інформації; особливості мовлення преси, радіо, телебачення, Інтернету в Польщі; можливі мовні засоби впливу мас-медіа на глядача / слухача.

    • вміти:

    виявляти різні стилі і мовні засоби, які служать вираженню певних стилів, у текстах польських засобів масової інформації; виявити помилки різного мовного характеру, які трапляються у текстах польських засобів масової інформації; здійснити порівняльну характеристику текстів польських і українських засобів масової інформації.

Рекомендована література

  1. Goban – Klas T.,Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy Prasy, Radia, Telewizji i Internetu, Kraków 1999.
  2. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
  3. Język w mediach. Antologia, (red.) M. Kita, I. Loewe, Katowice 2012.
  4. Język w mediach masowych, (red.) J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska
  5. Filipiak M.,Homo communicus. Wprowadzenie do teorii komunikowania masowego, Lublin 2003.
  6. Fiske J.,Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.
  7. Mrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka, biznes,Warszawa 2003.
  8. Nowe zjawiska II: w języku, tekście i komunikacji, (red.) M. RutkowskiK. Zawilska
  9. Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, (red.) E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk, Kraków,