Асистентська (педагогічна) практика (японісти, китаїсти)
Тип: Нормативний
Кафедра: сходознавства імені професора ярослава дашкевича
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 6 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 180 | ФЛх-21м | ЛОСЄВ Олександр |
ФЛя-21м | ГОРОШКЕВИЧ Олена |
Опис курсу
Метою педагогічної (асистентської) практики є застосування набутих у процесі навчання за фахом «Східні мови та літератури (переклад включно), перша мова – японська, китайська»
філологічних знань, вмінь, навичок; знань психолого-педагогічних особливостей навчально-виховного процесу у вищій школі у проведенні залікових лекційних та практичних занять для студентів освітнього рівня «бакалавр».
Досягнення мети практики передбачає виконання наступних завдань:
- Ознайомитися з програмою практики;
- Ознайомитися з вимогами до оформлення необхідної документації;
- Відвідати попередньо заняття у групі, в якій проводитимуться залікові заняття, познайомитися зі студентами та програмою курсу;
- Оформити відповідно до вимог конспекти лекційного та практичного занять;
- Відвідати залікові заняття колеги-магістранта (лекційне і практичне) та написати рецензію на ці заняття
- Провести спочатку пробні, а потім залікові заняття (лекційне й практичне) у визначеній групі студентів освітнього рівня «бакалавр» за попередньо узгодженою темою;
- Виконати індивідуальне завдання
В процесі проходження практики викладач-практикант повинен продемонструвати:
- Фундаментальні фахові знання, широку філологічну ерудицію
- Вміння визначити відповідні до певної теми педагогічні цілі, методи і прийоми подачі матеріалу
- Вміння чітко, логічно, послідовно, застосовуючи різноманітні методи і прийоми, викладати новий матеріал, а також перевіряти його засвоєння
- Здатність до аналізу мовних (літературних) фактів
- Прикладні навички застосування сучасних освітніх технологій
- Організаційні здібності підтримувати дисципліну й залучати усіх присутніх до активної роботи під час заняття
- Вміння налагоджувати контакт з авдиторією, створювати доброзичливу, спокійну атмосферу
- Креативність у формах подачі матеріалу та в заохоченні студентів до активної форми навчання
- Здатність вільно використовувати мову, що вивчається; вільно оперувати спеціальною термінологією
- Вміння об’єктивно оцінювати знання студентів та їх активність
- Знання нормативних вимог до оформлення результатів практики та їх захисту
Рекомендована література
- Асадчих О.В. Навчання японської мови у вищій школі: інтегративна
система формування і розвитку академічної грамотності: монографія. Київ:
Видавничий дім Дмитра Бураго, 2017. 356 с. - Асадчих О.В. Основи методики навчання японської мови у вищій школі:
навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів (за спец. «Викладач японської мови та літератури») / відп. ред. І.П. Бондаренко. Київ: Видавничий дім «КИТ», 2010. 328 с. - Асадчих О.В. Адаптація існуючих інтенсивних методів навчання
іноземних мов до викладання японської мови у вищій школі. «Людина і сучасне
суспільство: проблеми педагогіки та психології»: зб. тез наукових робіт учасників міжнародної науково-практичної конференції (м. Львів, 11-12 жовтня 2013 року). Львів: ГО «Львівська педагогічна спільнота», 2013. С. 97-101. - Гуржій А. М. ІT-готовність вчителів іноземних мов: методологія, теорія, технології : навчальний посібник / А. М. Гуржій, Л. А. Карташова, В. В. Лапінський. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2013. – 230 с.
- Ващенко Г. Загальні методи навчання. Підручник для педагогів. – К.1997 – 441с.
- Коваль Т. І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності: навч.-метод. посібник / Т. І. Коваль, С. О. Сисоєва, Л. П. Сущенко. – К. : Вид. центр КНЛУ, 2009. – 380 с.
- Наукові основи методики літератури: Навчально-методичний посібник. – К.1978, 247с
Допоміжна
1.Болонський процес: Документи. – К.2004, 169с.
2.Бондаренко Ю.І. Вивчення української літератури на філософсько-історичних засадах. – Ніжин, 2007 – 139с.
3.Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Навч.пос. – К., 2004, – 352 с.
4.Зотова В.Г. Модульно-рейтингова система як фактор творчого підходу до навчання студентів. /Сучасні тенденції у літературознавчій підготовці вчителів-словесників. К.,2001, С.144-152.
5.Клименко О.В. Новікова Н.В. Проблеми естетичного виховання на уроках літератури./Сучасні тенденції у літературознавчій підготовці вчителів-словесників. К.,2001, С.160-164.