Ефективний публічний виступ 2024
Тип: На вибір студента
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | професор БАЦЕВИЧ Флорій | ФЛл-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ФЛл-11м |
Опис курсу
Інструментом вирішення професійних завдань є вміння людини досягнути поставленої мети за допомогою комунікативних засобів. Пропонований курс є практичним і присвячений розвиткові комунікативних компетентностей магістрантів-філологів напряму прикладна лінгвістика з метою навчитися готувати і здійснювати успішні виступи з урахуванням авдиторії (адресатів), ситуації спілкування та комунікативного контексту.
Мета навчальної дисципліни – за допомогою риторичних прийомів і з урахуванням екстралінгвістичних факторів розвинути комунікативну компетентність студентів при підготовці та проведенні ефективного публічного виступу.
Основні завдання курсу:
1) на підставі розуміння сутності публічного виступу та критеріїв ефективного публічного виступу вміти аналізувати промови українських і зарубіжних спікерів у різних сферах діяльності на предмет їх успішності/неуспішності;
2) спираючись на структуру публічного виступу, основні правила його побудови і технології публічного виступу, бути спроможними підготувати промову (текст) на різноманітну тематику та для різної авдиторії;
3) з опорою на засоби вербального і невербального кодів навчитися утримувати увагу слухачів;
4) послуговуватися арсеналом голосу (гучність, висота, темп, тембр, тон, просодія); покращити особисті артикуляційні навички;
5) оволодіти практикою використання невербальних засобів для успішного виголошення промови та її адекватного сприйняття реципієнтами;
6) навчитися добирати вдалий ілюстративний матеріал для візуалізації промови (мультимедійна презентація, наочні матеріали).
Після вивчення дисципліни студент буде знати:
– жанрові різновиди публічних виступів;
– правила та структуру публічного виступу;
– принципи і критерії ефективного публічного виступу;
– риторичний канон як основу створення промови (тексту);
– технології підготовки публічних виступів;
– репертуар невербальних засобів для увиразнення промови;
вміти:
– аналізувати публічні виступи спікерів на предмет їх відповідності критеріям ефективного публічного виступу;
– критично оцінювати власний виступ за різними ознаками;
– використовувати технології Message House та Elevator Speech для підготовки публічного виступу;
– коректно використовувати невербальні засоби для успішного донесення інформації (параметри голосового звучання, жести, міміка, пози, зовнішній вигляд та ін.)
– проявляти аналітичне мислення, творчі задатки і креативний підхід при підготовці промови та публічного виступу перед конкретною авдиторією і у певних комунікативних ситуаціях;
– імпровізувати;
– справлятися з власними емоційними станами (страх, хвилювання, невпевненість) та виробляти стійкість до потенційних викликів під час публічного виступу;
– утримувати увагу авдиторії;
– створювати супровідну мультимедійну презентацію та використовувати наочні матеріали під час виступу.
Рекомендована література:
1. Андерсон К. Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів. Київ: Наш формат, 2018.
2. Борґ Джеймс. Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування / пер. з англ. Харків: Ранок, Фабула, 2019.
3. Величко О., Янковська Т. Ефективна комунікація: посібник. Київ, 2010.
4. Кушнір Р.О. ВЕЛИКИЙ ОРАТОР, або як говорити так, щоб Вам аплодували стоячи. Дрогобич: Коло, 2013.
5. Лівін М. Сторітелінг для очей, вух і серця. Київ: Наш формат, 2020.
6. Піз А., Піз Б. Мова рухів тіла. Київ: КМБУКС, 2019.
7. Роум Д. Говори та показуй. Мистецтво створювати надзвичайні презентації. Харків: Віват, 2017.
8. Степура А. WOW виступ по-українськи. Ноу-хау сучасного оратора. Дніпро: Моноліт, 2018.
9. Addimando F. Effective Communication Strategies // Trade Show Psychology. 2024. P. 53–72.
10. Angelo G. The 7 Effective Communication Skills: How to be a Better Communicator now. Scott Valley: Create Space Independent Publiscing Platform, 2014.
11. Cialdini, R. B. Influence: The Psychology of Persuasion (New and Expanded). Harper Business, 2021.
12. Mahmood S. Communication Skills Guide: A Practical Handbook for Effective Communication Skills. Independently published, 2024.