Імпровізація і творчість

Тип: На вибір ВУЗу

Кафедра: теорії літератури та порівняльного літературознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
516доцент ЧЕЛЕЦЬКА Мар’яна

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
516ФЛт-31доцент ЧЕЛЕЦЬКА Мар’яна

Опис курсу

Навчальний курс «Імпровізація і творчість» є дисципліною, яка викладається за вільним вибором студентів університету. Ця дисципліна читається для 3 курсу у 1-му семестрі в обсязі 3 кредити (за ECTS). Курс передбачає вивчення основ мистецтва імпровізації та його застосування в індивідуальному творчому процесі. Заняття будуються на основних принципах імпровізаційних ігор, сенс яких полягає у психотерапевтичному розблокуванні власної креативності та подолання можливої невпевненості під час публічних усних виступів. Особливу роль у процесі тренування уяви відіграє вміння керувати своїми асоціаціями, які допомагають у створенні рольових персонажа на основі улюблених фільмів, книжок, вистав. а також у створенні колективної усної історії з можливістю керувати власною оповіддю «в глибину» і «в ширину». Курс розглядає імпровізацію як жанр у трьох сферах діяльності: театральна (зокрема комедійна), поетична та академічна. Для організації імпровізованої вистави важливими є розуміння структури діалогу, роль інтриги та конфлікту в імпровізації та принципів створення конфліктних ситуацій в рольових іграх. Для організації поетичної імпровізації важливими є тренування уяви за допомогою власних асоціативних ресурсів та практика віршування з різними експериментальними підходами до цього виду творчості. Для організації наукової (академічної) імпровізації важливою є ретельна і цілеспрямована підготовка до виступу та знання студента в різних жанрах усної публічної діяльності. У межах курсу буде можливість долучитися до професійних груп імпровізаторів з метою закріплення набутих умінь та навичок.
Мета курсу – навчитися ефективно використовувати власні творчі здібності та літературні знання у повсякденному житті. Завдання:
• зацікавити літературою як полем для літературної гри;
• забезпечити для студентів вільні можливості для втілення власних креативних ідей;
• навчитися створювати персонажів, діалоги та мінісценки на основі улюблених книжок, фільмів, вистав;
 • засвоїти принципи щодо створення керованих усних історій;
 • зрозуміти роль асоціацій у повсякденному житті, світі поезії та академічному середовищі;
 • відтренувати навички усних публічних виступів у різних жанрах.

Рекомендована література

Базова література:

1. 5 правил вдалого публічного виступу // КМДШ. URL: https://www.creativeschool.com.ua/blog/5-pravyl-vdalogopublichnogo-vystupu-ta-chomu-v-kmdsh-aktsentuyemo-uvagu-natsij-navychtsi/ 2. Лівін М. Сторітелінг для очей, вух і серця / Марк Лівін. Київ: Наш формат, 2020, 184 с. 3. Онкович, Г. В., & Онкович, А. Д. Новітні жанри публічних виступів. // Обрії друкарства, 2021. Вип. 1-2(9-10). С. 217–233. 4. Паві П. Словник театру ; перекл. М. Якуб’як. Львів: ВЦ ЛНУ ім. І. Франка,0 2006. 5. Петрик Т. Д. Сутність імпровізації та її психологічна природа // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. http://www.pedagogyjournal.kpu.zp.ua/archive/2012/27/49.pdf 6. Ткаченко А. Мистецтво слова (Вступ до літературознавства) : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. з гуманіт. спец. філологія, журналістика, літературна творчість / А. О. Ткаченко; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. 2.вид., випр. і доп. Київ: ВПЦ “Київський університет”, 2003. 448 с. 7. Шість золотих правил імпровізації // Театральна студія DramaSchool. URL: https://www.dramaschool.kyiv.ua/statti/6- pravil-improvizacii

Силабус:

Завантажити силабус