Магістерський семінар 2024
Тип: Нормативний
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3.5 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 32 | ФЛл-11м | професор БАЦЕВИЧ Флорій |
Опис курсу
Дисципліна «Магістерський семінар» дозволить здобувачам поглибити знання та вдосконалити навички, необхідні для написання магістерської роботи, зокрема для чіткого розуміння методологічних засад дослідження, оптимального планування структури і змістового їх наповнення, фахового написання вступної частини, теоретичного і практичного розділів, висновків, оформлення та презентації результатів творчої роботи, поглибити уміння планування та втілення власних дослідницьких ідей. Важлива складова Магістерського семінару – формування засад академічної доброчесності, уміння працювати з ідеями, висловленими іншими дослідниками.
Мета навчальної дисципліни «Магістерський семінар» – створення для здобувачів сприятливого фахового середовища, яке сприятиме формуванню структури магістерського дослідження, визначення найбільш відповідних методів, методик і прийомів його проведення, опрацювання наукової літератури за напрямом; формування практичних знань, необхідних для належної підготовки та успішного захисту магістерської роботи.
Студент повинен знати:
- методологічні засади сучасного наукового пізнання;
- найвагоміші сучасні наукові дослідження з проблематики своєї наукової теми, зокрема бути всебічно обізнаним із історіографією обраної дисципліни, щоб у своїй роботі врахувати напрацювання попередників;
- сучасні тенденції, напрями і закономірності розвитку української філологічної науки;
- принципи організації наукової діяльності та сучасних наукових досліджень;
- алгоритми постановки теми, проблеми та мети наукового дослідження;
- принципи системного мислення у науковій діяльності;
- основи методології емпіричних досліджень;
- методи та прийоми теоретичних та прикладних досліджень;
- технологію роботи над науковою темою;
- принципи організації наукової праці;
- технологію презентації, захисту та впровадження результатів наукових досліджень;
уміти:
- ефективно організовувати науково-дослідну діяльність;
- аналізувати сучасні процеси розвитку мовознавства, літературознавства, методики викладання фахових дисциплін у середній школі вибирати адекватні методи наукових досліджень;
- формулювати тему, проблему та мету наукового дослідження;
- виділяти об’єкт і предмет дослідження;
- розробляти план проведення науково-дослідних робіт;
- вибирати й ефективно використовувати сучасну методологію дослідження;
- здійснювати системний підхід до дослідження явищ і процесів;
- проводити наукові дослідження із застосуванням емпіричних методів;
- виконувати обробку емпіричного фактажу;
- формулювати гіпотези, розроблювати класифікації, отримувати і обґрунтовувати наукові результати з використанням методів теоретичного дослідження;
- ефективно використовувати існуючі інформаційні ресурси з різних джерел, аналізувати й обробляти інформацію;
- застосовувати сучасні методи, методики та прийоми наукового дослідження;
- виконувати оформлення, презентацію, захист та впровадження результатів науково-дослідної роботи;
- аналізувати, оцінювати і порівнювати різні теоретичні концепції в галузі дослідження і вміти робити висновки;
- проводити самостійне наукове дослідження, що характеризується академічною доброчесністю;
- генерувати власні нові наукові ідеї, доводити їх до кола зацікавлених осіб, розширюючи межі наукового пізнання;
- оцінювати достовірність результатів наукових досліджень;
- бути здатним на високому науковому рівні вести наукові дискусії.
Рекомендована література
- Вержиховська О.М., Гурський В.А., Плахтій М.П. Науково-дослідна діяльність у галузі освіти.: Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 137 с.
- Гуторов О.І. Методологія та організація наукових досліджень : навчальний посібник. О.І. Гуторов. Харків : ХНАУ, 2017. 272
- ДСТУ 8302:2015 Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні вимоги та правила складання / Нац. стандарт України. Вид. офіц. [Уведено вперше; чинний від 2016-07-01]. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. 17 с. (Інформація та документація). – З внесеними поправками. URL: http://lib.pnu.edu.ua/files/dstu-8302- pdf
- Каламбет С.В. Методологія наукових досліджень: навч. посіб. Дн-вськ: Вид-во Маковецький, 191 с.
- Карпаш О.М., Райтер П.М., Карпаш М.О. Методологія наукових досліджень. Івано- Франківськ: ІФНТУНГ, 253 с.
- Кодекс академічної доброчесності Львівського національного університету імені Івана Франка. URL: https://lnu.edu.ua/about/university-today-and-tomorrow/documents/
- Корягін М.В., Чік М.Ю. Основи наукових досліджень. К.: Алерта, 622 с.
- Мазур О.В. Основи наукових досліджень : посібник для студентів філологічних спеціальностей. Вінниця : Нова Книга, 119 с.
- Навчально- й науково-дослідна робота студентів-філологів (реферат, курсова, випускна робота з української мови та методики її навчання): Науково-методичний посібник для студентів . Київ : Ленвіт, 2010. 120 с.
- Стеченко Д.М., Чмир О.С. Методологія наукових досліджень. Підручник. К.: Знання, 309 с.
- Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. К. : Центр учбової літератури,
- Семеног О. М. Культура наукової української мови : навч. посіб. Київ : Академія, 215 с.
- Ференц Н. Сучасні методологічні засади літературознавства: навчально-методичний посібник. Ужгород, 140 с.
- Ясіновська О. Наукова робота студентів-лінгвістів: Навчально-методичний посібник. Вид. 2-ге. ЛНУ ім. І. Франка, 2022. 356 с.