Методологія мовознавчих студій 2024

Тип: На вибір студента

Кафедра: української мови імені професора івана ковалика

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
14Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
116доцент ПІЛЕЦЬКИЙ ВолодимирФЛл-11м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116ФЛл-11мдоцент ПІЛЕЦЬКИЙ Володимир

Опис курсу

Kypc передбачений  для  студентів-магістрів  першого  року навчання другого (магістерського) рівня здобуття освіти. Його основним завданням є ознайомлення студентів з традиційними й нетрадиційними методами лінгвістичних студій. Особливу увагу в курсі звернено на практичне використання різних методів у студентських студіях з різних галузей мовознавства

Мета дисципліни — ознайомити студентів з  філософськими засадами методології мовознавчих студій та виробляти в них уміння та навички використовувати конкретно наукові методи i прийоми у власних мовознавчих дослідженнях.

Основні завдання курсу:

  • ознайомити студентів з філософськими засадами мовознавчої методології;
  • висвітлити основні здобутки українських учених у галузі мовознавчої методології;
  • навчити студентів використовувати елементи різних методів у власних дослідженнях;
  • стимулювати пошуки молодих учених у напрямку застосування новітніх технологій для вивчення сучасної української мови та ïï історії.

Після завершення цього курсу студент буде знати:

  • загальнофілософські засади аналізу мовних явищ;
  • співвідношення загальнофілософської i мовознавчої методології;
  • загальнонаукові методи i ïx заломлення крізь призму мовознавчих студій;
  • власне лінгвістичні методи;
  • методологічні пошуки українських мовознавців;
  • основні методи i прийоми мовознавчого аналізу в працях українських мовознавців;
  • способи i засоби впровадження новітніх технологій сучасні студії з українського мовознавства.

уміти:

  • застосовувати різноманітні методи в дослідженнях з українського мовознавства;
  • обирати методи i прийоми лінгвістичного аналізу залежно від предмета i об’єкта дослідження;
  • аналізувати новітні технології в мовознавчих дослідженнях, особливо в галузі українського мовознавства;
  • усвідомлювати взаємозв’язок результатів лінгвістичного аналізу із вибраною методологією.
  • проводити лінгвістичне спостереження та експерименти з використанням різних методів дослідження.

Рекомендована література

  1. Кочерган М.П. Загальне мовознавство. — К., 2008.
  2. Алексенко С. Конкретно-наукові методи лінгвістичних досліджень. — Суми, 2020.
  3. Булаховський О.А. Питання походження української мови. К.,
  4. Вступ до порівняльно-історичного вивчення слов’янських мов. — ,1966.\
  5. Єрмоленко С.Я. Лінгвістичні теорії, конкретні методи дослідження//Мовознавство. —1981. —Nв4.
  6. Жилко Ф.Т. Деяш аспекти діалектології i лінгвістичної географії // Acta universitatis Lodziensis. Folia Linguistica. — №12. — 1986. — Ѕ. 211-220.
  7. Карпенко Ю.О. Вступ до мовознавства. —К., 1983.
  8. Кісь Р. Мова, думка i культурна реальність. — Львів, 2002.
  9. Кобилянський Б.В. Короткий огляд історії мовознавства. — К.,
  10. Ковалик І.І. та ін. Загальне мовознавство. Історія лінгвістичних учень. — K.,1985.
  11. Методологічні питання мовознавства. — К., 1966.
  12. Нариси з контрастивної лінгвістики. — К., 1979.
  13. Перебийніс В. Статистичні методи для лінгвістів. – К., 2002.,
  14. Соссюр Ф. Kypc загальної лінгвістики. — K.,1998.
  15. Статистичні параметри стилів. —К., 1967.
  16. Українська мова. Енциклопедія. — К., 2002.
  17. Шевельов Ю.А. Історична фонологія української мови. Переклад з англійської. — Харшв., 2002.
  18. Шевельов Ю. Мовознавство на Україні.—Париж-Мюнхен,19бб.

Силабус:

Завантажити силабус