Методика викладання українського фольклору у вищій школі 2024
Тип: На вибір студента
Кафедра: української фольклористики імені академіка філарета колесси
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | професор СОКІЛ Ганна | ФЛл-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 32 | ФЛл-11м | професор СОКІЛ Ганна |
Опис курсу
Навчальна дисципліна «Методика викладання українського фольклору у вищій школі» дає студентові знання основ методики вивчення фольклору та народознавчих дисциплін у вищій школі, ознайомлює з актуальними проблемами сучасної національної вищої школи, традиційними та інноваційним методами, прийомами, поглиблює розуміння тенденцій розвитку системи методики викладання усної словесности та фольклористики. Курс допомагає сформувати у студентів цілісну систему знань про викладацьку навчальну й дослідницьку роботу та сприяє набуттю вмінь, навичок, необхідних для успішного проведення асистентської практики та власної навчально-педагогічної діяльності.
Мета курсу – показати процес вивчення та викладання українського фольклору в вищій школі.
Основні завдання курсу:
- Підготувати магістрів до педагогічної праці, якій передує асистентська практика, навчити їх проводити лекційні, практичні та семінарські заняття з української народної словесності.
- Залучити студентів до вирішення актуальних проблем української фольклористики, формувати знання, вміння та навички для проведення наукових досліджень, навчити студентів писати науково-дослідницьку роботу.
- Засвоїти основи методики з фольклористики.
- Оволодіти спеціальними знаннями та навичками роботи з науковою літературою.
- Набути необхідні знання та вміння для підготовки лекцій, практичних занять, семінарів.
Після завершення цього курсу студент буде знати:
- Основні загальнонаукові та спеціально-фольклористичні методи дослідження.
- Вимоги до оформлення та проведення лекції.
- Актуальні проблеми сучасної фольклористики.
- Вимоги до практичного заняття, його структура.
- Особливості різних форм проведення лекційних і практичних занять.
- Особливості наукового стилю.
- Основні інтернет-ресурси з фольклористики.
- Вимоги до демонстрування наукової презентації.
уміти:
- Формулювати мету, завдання, різні види роботи на лекційному чи семінарському занятті.
- Визначати актуальність викладеного матеріалу.
- Аналізувати фольклористичні явища.
- Застосовувати загальнонаукові (включаючи педагогічні, психологічні) та спеціально-фольклористичні методи дослідження.
- З’ясовувати фольклорні закономірності та тенденції.
- Коротко узагальнювати результати дослідження.
- Писати лекції, конспекти практичних занять.
- Готувати презентацію на обрану для лекції тему.
- Брати участь у науковій дискусії.
Рекомендована література
- Вергасов В. М. Активізація пізнавальної діяльності студентів вищої школи. Київ, 1995.
- Вовк М. П. Фольклористика у класичних університетах: Історико-педагогічний аспект. Програма спецкурсу для магістрів філологічних факультетів вищих навчальних закладів. Київ, 2013. 72 с.
- Копусь О. А. Дидактична стратегія як проект керованої діяльності підготовки майбутніх магістрів-філологів // Наука і освіта. № 1. 2011. С. 47–50.
- Інноваційні технології викладання української мови та літератури в школі і ВНЗ: проблеми та пошуки. Житомир: Полісся, 2004. 212 с.
- Мистецтво бути викладачем: практичний посібник / ред. О. Сидоренко; пер. з англ. Київ, 2003.
- Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ, 1997.
- Нікітіна А. В. Текст. Педагогічний дискурс. Методичні рекомендації до вивчення курсу для магістрантів філологічного факультету. Луганськ, 2006.
- Журнали: «Вища освіта в Україні», «Магістр», «Дивослово», «Освіта України» та інші.
- Каплінський В. В. Методика викладання у вищій школі. Навчальний посібник. Вінниця, 2015. 224 с.
- Козлова Г. М. Методика викладання у вищій школі. Навчальний посібник. Одеса, 2014. 200 с.
- Семеног О. Методика викладання української літератури у вищих навчальних закладах. Глухів, 2005. 89 с.
- Сокіл Г. Обрядовий фольклор українців. Навчальний посібник. Львів, 2018. 138 с.