Методика викладання української літератури у вищій школі 2023

Тип: На вибір студента

Кафедра: української літератури імені академіка михайла возняка

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
24Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
216доцент МИКИТЮК ВолодимирФЛл-11м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
232ФЛл-11мдоцент МИКИТЮК Володимир

Опис курсу

Навчальна дисципліна «Методика викладання української літератури у вищій школі» є курсом для  забезпечення процесу методичної підготовки магістрів української літератури, що має ґрунтуватися на основі компетентнісного та особистісно-зорієнтованого підходів. Пріоритетним є розвиток міжпредметних зв’язків, зокрема вивчення дисципліни із урахуванням навчального матеріалу з педагогіки та психології вищої школи і філологічних дисциплін відповідної спеціалізації; розроблення та введення у навчальний процес інтегрованих спецкурсів (зокрема, з історії педагогіки, передусім дидактичної концептосфери Івана Франка), кшталтування креативного творчого мислення майбутніх викладачів, розвиток самостійності, творчого потенціалу, інтелектуальних здібностей, особистісного і професійного самовизначення.

Мета курсу – системне і послідовне висвітлення здобутків української методики викладання літератури як науки у загальноєвропейськомудидактичному контексті, виробленню у магістрів фахових методичних умінь і навичок, засвоєнні психолого-педагогічних знань та їх застосування у практичному викладанні української літератури.

Основними завданнями курсу є забезпечення процесу методичної підготовки магістрів української літератури, що має ґрунтуватися на основі компетентнісного та особистісно-зорієнтованого підходів.

Рекомендована література

  1. Баган О. До проблеми переосмислення концепції вивчення творчости І. Франка у школі // Іван Франко в школі. Збірник науково-методичних праць. Випуск перший. – Дрогобич, 2003. – С. 15-23.
  2. Базиль Л. О. Літературознавча компетентність учителя української мови і літератури: навч. програма курсу [для студ. вищ. навч. пед. закладів] / Л.О.Базиль. – Луганськ: «Ноулідж», 2011. – 150 с.
  3. Барабаш Ю. «Коли забуду тебе, Єрусалиме…» Гоголь і Шевченко. Порівняльно-типологічні студії / Юрій Барабаш. – Харків: «Акта», 2001. – 373 с.
  4. Бондар Л. З науково-педагогічної спадщини Івана Овксентійовича Денисюка / Лариса Бондар // Українське літературознавство. – Львів, 2011. – Вип. 73. – С. 237–254.
  5. Будний В. Методика порівняльних та поетикальних студій у лекції І. Франка «Наймичка» Т. Шевченка / Василь Будний // Українська філологія: школи, постаті, проблеми: Збірник наукових праць Міжнародної конференції, присвяченої 150-річчю від дня заснування кафедри української словесності у Львівському університеті (Львів, 23–25 жовтня 1998 р.) – Львів: Світ, 1999. – Част. 1. – С. 244–249.
  6. Ващенко Г. Виховний ідеал. – Полтава, 1994. – Т. 1.
  7. Вишневський О. Зміст і методи виховання у педагогічних поглядах Івана Франка / Омелян Вишневський // Педагогічна думка. – К., 2005. – Число 3. – С. 76–79.
  8. Вишневський О. Педагогічні етюди. Аналітичні матеріали, концепції, публіцистика, інтерв’ю / Омелян Вишневський. – Дрогобич: редакційно-видавничий відділ ДДПУ ім. І. Франка, 2007. – 208 с.
  9. Вишневський О. Теоретичні основи сучасної української педагогіки / Омелян Вишневський. – Дрогобич: Коло, 2003. – 528 с.
  10. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: методичний посібник для студентів магістратури / Світлана Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 316 с.
  11. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: підручник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури / Світлана Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2006. – 384 с.
  12. Вітвицька С. С. Практикум з педагогіки вищої школи: навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури / Світлана Вітвицька. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 396 с.
  13. Вітвицька С. С. Теоретичні засади підготовки магістрів в умовах ступеневої педагогічної освіти / Світлана Вітвицька // Інтернет ресурс: режим доступу: http://studentam.net.ua/content/view/7736/97.
  14. Возняк М. Невідомий голос Івана Франка в університетській справі / Михайло Возняк // Краківські вісті. – Краків, 1942. – Число 148. – С. 3–4.
  15. Волошина Н. Й. Критерії оцінювання і система обліку знань, умінь і навичок учнів // Наукові основи методики літератури. – К., 2002. – С. 191-195.
  16. Гаврилюк О. Вивчення творчості Івана Франка в школі / О. Гаврилюк. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2001. – 62 с.
  17. Гнатюк М. Аксіологічний елемент у мемуаристиці (на прикладі спогадів про Івана Франка) // Проблеми літературознавства і художнього перекладу. – Львів: НТШ, 1997. – С. 134–140.
  18. Гнатюк М. І. Іван Франко у літературно-естетичних концепціях його часу / Михайло Гнатюк. – Львів: Каменяр, 1999. – 181 с.
  19. Гнатюк М. Історія української літературної критики (ХІХ – початок ХХ ст.) / Михайло Гнатюк. – Львів-Брно: Vydal a vytiskl Tribun EU s. r. o., 2013. – 180 с.
  20. Гнатюк М. Літературознавчі концепції в Україні другої половини ХІХ – початку ХХ ст. / Михайло Гнатюк. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2002. – 208 с.
  21. Гольберг М. Оповідання Івана Франка «Борис Граб». До проблеми: Іван Франко про читача і читання / Марк Гольберг // Українське літературознавство. – Львів, 2010. – Вип. 72. – С. 43–51.

Силабус:

Завантажити силабус