Методика викладання української літератури в середній школі_014.01з

Тип: Нормативний

Кафедра: української літератури імені академіка михайла возняка

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
73Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
78ГОРБЛЯНСЬКИЙ Юрій
68ГОРБЛЯНСЬКИЙ Юрій

Опис курсу

Мета та цілі полягають у системному й послідовному висвітленні здобутків української методики викладання літератури як науки в загальноєвропейському дидактичному контексті, у випрацюванні в студентів фахових методичних умінь та навичок, засвоєнні психолого-педагогічних знань і їх застосування в практичному викладанні української літератури в середній загальноосвітній школі.

Після завершення курсу студент повинен:

  • знати зміст і структуру шкільного курсу літератури; програми й підручники, посібники з літератури; своєрідність методики як науки, основні етапи її розвитку; найважливіші кваліфікаційні якості вчителя-словесника; основні вимоги до проведення уроків різних типів; форми, методи і методичні прийоми викладання літератури; специфіку художнього твору та основні методи, прийоми, принципи, шляхи аналізу художнього твору; своєрідність вивчення творів різних типів; закономірності формування теоретико-літературних понять; різні шляхи розвитку мовлення школярів у процесі вивчення літератури; види позакласної роботи; специфіку вивчення української літератури в школах різних типів; психолого-педагогічні основи викладання літератури;
  • уміти орієнтуватися в методичній літературі; складати календарно-тематичне планування; складати конспект уроку української літератури; провести й проаналізувати урок з української літератури; встановити зв’язки літератури з іншими навчальними дисциплінами; робити повний аналіз художнього твору з урахуванням методичних вимог; користуватися сучасними методами літературного аналізу; планувати позакласні, позашкільні заходи з літератури.

Рекомендована література

Основна література

  1. Микитюк В. Практикум з методики викладання літератури: навчальний посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. 186 с.
  2. Наукові основи методики літератури / за ред. Н. Волошиної. Київ: Ленвіт, 2002. 344 с.
  3. Пасічник Є. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах. Київ: Ленвіт, 2000. 384 с.
  4. Пультер С., Лісовський А. Методика викладання української літератури. Курс лекцій. Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. 143 с.
  5. Сиротенко В., Суровцева Р. Історія української лтератури ХХ сторіччя та методика її викладання. Київ, 2016. 391 c.
  6. Токмань Г. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція. Київ: Міленіум, 2002. 317 с.

Додаткова література

  1. Волошина Н. Критерії оцінювання і система обліку знань, умінь і навичок учнів // Наукові основи методики літератури. Київ, 2002.
  2. Гнаткович Т., Ходанич Л. Як сформувати вчителя інноваційно-компетентною особистістю // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. Київ: 2007. № 8.
  3. Гопкінз Дейвід. Оцінювання для розвитку школи. Львів: Літопис, 2003. 256 с.
  4. Демчук О. Життєпис письменника: конспекти нестандартних уроків. Київ: Педагогічна преса, 2002. 192 с.
  5. Капська А. Педагогіка живого слова: навчальний посібник. Київ: ВІПОЛ, 1996. 204 с.
  6. Корнійчук В. «Коли кінці з кінцями не сходяться» (про помилки в шкільних підручниках з української літератури) // Дивослово. 2021. № 5–6 (9 клас), № 9–10 (10 клас).
  7. Корнійчук В. «Коли не по конях, так хоч по голоблях» (щира турбота про якість освіти чи псевдоінтелектуальний тролінг?) // Дивослово. 2015. № 12.
  8. Микитюк В. Методика тестування знань та умінь з української літератури. Навчальний посібник. Львів, 2015.
  9. Микитюк В. Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури): монографія. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. 408 с.
  10. Микитюк В. Принципи проблемності у викладанні української літератури // Дивослово. 2005. № 1.
  11. Надурак С., Слоньовська О. Вивчення української літератури. 11 клас. Інтегровані уроки. Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004. 224 с.
  12. Нетрадиційні уроки з української літератури. 5–11 класи / Укладачі С. Скляр, Л. Нечволод. Харків: Торсінг, 2004. 224 с.
  13. Оліфіренко В. Підручник з української літератури: історія і теорія. Донецьк: Східний видавничий дім, 2003. 324 с.
  14. Островерхова Н. Аналіз уроку: концепції, методики, технології. Київ: Інкос. 2003. 351 с.
  15. Пастушенко Н., Пастушенко Р. Діагностування навченості. Гуманітарні дисципліни. Львів: ВНТЛ, 2000.
  16. Педагогічне оцінювання і тестування. Правила, стандарти, відповідальність. Наукове видання / Я. Болюбаш, І. Булах, М. Мруга, І. Філончук. Київ: Майстер-клас, 2007. 272 с.
  17. Ситченко А. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу. Київ: Ленвіт. 2004.
  18. 18. Слоньовська О. Конспекти уроків з української літератури. Нове прочитання творів. 9 клас. Київ: Видавництво «Рідна мова», 2000. 592 с.
  19. 19. Слоньовська О., Сушевський Б. Конспекти уроків з української літератури для 10-х класів. Київ: Видавництво «Рідна мова», 2000. 277 с.
  20. Степанишин Б. Нові підходи до викладання української літератури // Дивослово. 1995. № 1.
  21. 21. Степанишин Б. Стратегія і тактика в літературній освіті учнів. Київ; Тернопіль, 2003. 190 с.
  22. Степанишин Б. І. Література – учитель – учень: посібник для вчителя. Київ: Освіта, 1993.
  23. Токмань Г. Методи літературознавчого аналізу в школі // Дивослово. 1999. № 6.
  24. Токмань Г. Методика навчання української і зарубіжної літератури: самостійна робота студента. Київ: Міленіум, 2019.
  25. Франко про освіту та виховання. Упор. та ред. Г. Сабат. Дрогобич, 2020.

Силабус:

Завантажити силабус