Освіта і педагогічна думка Польщі
Тип: На вибір студента
Кафедра: педагогіки
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | Заячківська Н. | ФЛк-11м, ФЛч-11м, ФЛх-11м, ФЛблг-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФЛк-11м | Заячківська Н. |
ФЛч-11м | Заячківська Н. | ||
ФЛблг-11м | Заячківська Н. | ||
ФЛх-11м | Заячківська Н. |
Опис курсу
„Освіта і педагогічна думка Польщі” – це вибіркова дисципліна для студентів-філологів другого (магістерського) освітньо-наукового рівня вищої освіти першого року навчання. Курс допоможе магістрам-полоністам ознайомитися з основними віхами розвитку педагогічної думки та освітянської практики Польщі. Викладання навчальної дисципліни проводиться польською мовою.
Дисципліна „Освіта і педагогічна думка Польщі” розглядається як одна з ланок підготовки магістра до майбутнього фаху викладача та перекладача. У курсі передбачено розширити знання студентів про культуру Польщі; розглянути доробок визначних польських педагогів в царині педагогічної теорії та практики, традиції та сучасність польської школи. Особливу увагу зосереджено на підвищення інтересу майбутніх полоністів до освітньої проблематики Польщі, яка має чималі досягнення та здобутки. Завдяки дібраним завданням із самостійної роботи та польській мові викладання у студентів формуються практичні навички, а саме: вміння аналізувати польською мовою сильні та слабкі сторони освітніх систем різних епох і країн, насамперед Польщі, упродовж різних періодів розвитку, рефлексивно мислити, порівнювати та систематизувати, використовувати відповідну педагогічну термінологію українською та польською мовою.
Мета навчальної дисципліни „Освіта і педагогічна думка Польщі” – розширити знання студентів із проблематики розвитку освіти та педагогічної думки Польщі, основних педагогічних надбань цієї країни протягом її історичного розвитку й сутності сучасних реформ освіти; сприяти засвоєнню польської педагогічної термінології.
Основні завдання дисципліни:
- розглянути основні віхи історичного розвитку педагогічної думки Польщі протягом століть;
- ознайомити студентів з доробком визначних польських педагогів в царині педагогічної теорії та практики;
- розкрити польською мовою зміст ключових педагогічних категорій;
- донести до студентів головні досягнення та здобутки освіти Польщі;
- представити студентам тенденції розвитку сучасної освіти Польщі.
У результаті вивчення курсу „Освіта і педагогічна думка Польщі” студент повинен
знати:
- особливості розвитку освіти та педагогічної думки Польщі на різних етапах історичного розвитку країни;
- сутність, своєрідність навчально-виховного процесу польської школи;
- особливості діяльності педагога в освітніх закладах різного рівня;
- педагогічні ідеї, які формувалися в польському науково-педагогічному середовищі в часи розквіту польської держави та втрати нею незалежності;
- сучасні організаційно-методичні форми навчання учнів та студентів;
- тенденції розвитку та особливості сучасних освітніх реформ у Польщі.
- понятійно-категоріальний апарат педагогічної науки польською мовою;
вміти:
- аналізувати головні досягнення польської педагогічної думки впродовж її історичного розвитку;
- розрізняти переваги і недоліки поширених виховних систем та діяльності освітніх закладів різних типів;
- здійснювати порівняльний аналіз особливостей освіти Польщі з вітчизняними педагогічними досягненнями;
- застосовувати відповідну педагогічну термінологію.
Програмним результатом навчання є можливість:
ПРН 3. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
ПРН 4. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
ПРН 5. Демонструвати розуміння фундаментальних принципів буття людини, природи, суспільства.
ПРН 6. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо.
ПРН 7. Використовувати іноземну мову для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН 8. Застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань.
ПРН 9. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології, зокрема для вирішення стандартних завдань професійної діяльності.
Рекомендована література
Базова
- Баррі, Пітер. Вступ до теорії: літературознавство і культурологія. Київ: Смолоскип, 2008.
- Література. Теорія. Методологія / уп. Данута Уліцька. Київ: Виданичий дім “Києво-Могилянська Академія”, 2008.
- Мітосек, Зофія. Теорії літературознавчих досліджень. Сімферополь: Таврія, 2005.
- Слово. Знак. Дискурс: Антологія світової літературно-критичної думки ХХ століття / ред. Марія Зубрицька. Львів: Літопис, 1996.
- The Norton Anthology of Theory and Criticism / ed. by Vincent Leitch, William Cain, Laurie Finke, John McGowan, T. Denean Sharpley-Whiting, Jeffrey Williams. New York:W. W. Norton and Company, Inc., 2018.
- Modern Criticism and Theory: A Reader (3 ed.) / ed. David Lodge and Nigel Wood. London and New York: Routledge, 2008.
Допоміжна
- Галич Олександр, Назарець Віталій, Васильєв Євген. Теорія літератури. Київ: Либідь, 2001
- Теорія літератури в Польщі: Антологія з другої половини ХХ й початку ХХІ ст. / уп. Боґуслав Бакула. Київ: Виданичий дім “Києво-Могилянська Академія”, 2008.
- Teorie literatury XX wieku: antologia / uł. Anna Burzyńska, Michał Paweł Markowski. Kraków: Znak, 2006.
- Teorie literatury XX wieku: podręcznik / uł. Anna Burzyńska, Michał Paweł Markowski. Kraków: Znak, 2006.
- Culler, Johnatan. Literary Theory: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press, 2000.
- Tyson, Lois. Critical Theory Today. London: Routledge, 2014.
- Terry Eagleton. Literary Theory: An Introduction (3 ed.). Minneapolis: University of Minnesota Press, 2008.
- Terry Eagleton. After Theory. New York: Basic Books, 2004.
- The Johns Hopkins Guide to Literary Theory and Criticism / ed. by Michael Groden, Martin Kreiswirth, and Imre Szeman. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 2005. (see: https://litguide.press.jhu.edu/ )
- Theory’s Empire: An Anthology of Dissent / ed. Daphne Patai and Will H. Corral. New York: Columbia University Press, 2005.
- Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide / Ed. Patricia Waught. New York: Oxford University Press, 2006.
- Castle, Gregory. Blackwell Guide to Literary Theory. Malden, MA: Blackwell Publishing, 2007.
- Literary Theory: An Anthology. Edited by Julie Rivkin and Michael Ryan. Malden, MA: Blackwell Publishing, 2004.
- Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція. – К., 2004.
- Гайдеґґер М. Дорогою до мови. – Львів, 2007.
- Ґадамер Г.-Ґ. Герменевтика і поетика. – К., 2001.
- Дерида Ж. Письмо та відмінність. – К., 2004.
- Зонтаґ С. Проти інтерпретації та інші есе. – Львів, 2006.
- Леві-Строс К. Структурна антропологія. – К., 1997.