Польське медійне мовлення
Тип: На вибір студента
Кафедра: польської філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | Стефанишин Ю. | ФЛк-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ФЛк-11м | Стефанишин Ю. |
Опис курсу
Курс «Польське медійне мовлення» передбачає обговорення основних аспектів, характерних для текстів різноманітних польських засобів масової інформації, а, зокрема: преси, радіо, телебачення, Інтернету, а також рекламних текстів в ЗМІ. Аналіз матеріалу здійснюватиметься з урахуванням специфічної фразеології, лексики, граматичних конструкцій, фонетичних особливостей, а також прагматичної складової, властивих для певних типів польських засобів масової інформації.
Особливу увагу буде присвячено самостійним проєктам, які готуватимуть самі студенти.
Результати навчання:
знати:
найважливіші відомості про історію виникнення, формування польських засобів масової інформації; типологію польських засобів масової інформації, медійні жанри; основні специфічні риси мовлення польської преси; основні специфічні риси мовлення польського радіо; основні специфічні риси мовлення польського телебачення; основні специфічні риси мовлення Інтернету; основні специфічні риси рекламних текстів в польських ЗМІ; засоби впливу мас-медіа на глядача / слухача.
вміти:
розрізняти медійні тексти за жанровою диференціацією; аналізувати тексти польської преси, беручи до уваги сучасну норму польської мови; аналізувати тексти польського радіо, беручи до уваги сучасну норму польської мови; аналізувати тексти польського телебачення, беручи до уваги сучасну норму польської мови; аналізувати польськомовні тексти Інтернет-мережі, беручи до уваги сучасну норму польської мови; аналізувати польські рекламні тексти, беручи до уваги сучасну норму польської мови; виявляти особливості мовлення польських засобів масової інформації порівняно з мовленням українських засобів масової інформації.
Рекомендована література
Основна:
- Bralczyk J., Majkowska G. Język mediów – perspektywa aksjologiczna. [W:] Język w mediach masowych. Warszawa, 2001. S. 43-50.
- Bralczyk J., Język na sprzedaż, Warszawa, 1995.
- Gajda G. Media – stylowy tygiel współczesnej polszczyzny. [W:] Język w mediach masowych. Warszawa, 2001. S.19-27.
- Grybosiowa A. O dystansie, szacunku i tolerancji w mediach. [W:] Język w mediach masowych. Warszawa, 2001. S. 60-66.
- Kabata Manipulacja językowa w nagłówkach prasowych. [W:] Nowe zjawiska II: w języku, tekście i komunikacji. Olsztyn, 2008. S. 148-159.
- Kita M. Dyskurs prasowy. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 199-288.
- Kita M. Dyskurs radiowy. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 313-346.
- Lewicki M.A., Nowak P. Manipulacja językowa w mediach. [W:] Język w mediach masowych. Warszawa, 2001. 34-42.
- Loewe I. Dyskurs telewizyjny. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 189-311.
- Loewe I. Styl reklamy komercyjnej. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 381-406.
- Mosiołek-Kłosińska K. Wulgaryzacja języka w mediach. [W:] Język w mediach masowych, Warszawa, 2000. S. 112-119.
- Satkiewicz H. Językowe przejawy agresji w mediach [W:] Język w mediach masowych. Warszawa, 2001. 28-33.
- Pease A. Mowa ciała, przeł. J. Grabiak. Poznań, 2013.
- Zdunkiewicz-Jedynak D. Wykłady ze stylistyki. Warszawa, 2008. S. 59-71.
- Zimny R., Kreowanie obrazow świata w tekstach reklamowych, Warszawa, 2008.
- Żydek-Bednarczuk U. Dyskurs internetowy. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 347-379.
- Żydek-Bednarczuk U. Dyskurs medialny. [W:] Przewodnik po stylistyce polskiej. Style współczesnej polszczyzny. Red. E. Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk. Kraków, 2013. S. 179-199.
Інформаційні ресурси:
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Polska-Srodki-przekazu-Prasa;4575131.html
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Polska-Srodki-przekazu-Radio;4575132.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_radiofonii_w_Polsce_%E2%80%93_kalendarium
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/Polska-Srodki-przekazu-Telewizja;4575133.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_polskich_czasopism
https://www.egazety.pl/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=ph1NlusPSCI
http://charliethelibrarian.com/reklama-w-prasie/
https://reporterzy.info/historia-mediow.html
http://www2.polskieradio.pl/archiwum/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Audycja_radiowa
https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/fotografia-prasowa;3902221.html
https://reporterzy.info/7,historia_fotografii_prasowej.html
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fotoreporta%C5%BC
https://staratelewizja.fandom.com/pl/wiki/Archiwalne_ram%C3%B3wki_telewizyjne
https://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_Polska
https://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_w_Polsce
https://edukacjamedialna.edu.pl/media/catalogue/attachment/gatunki-w-mediach/Gatunki_telewizyjne.pdf
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziennikarstwo_internetowe
https://www.semtalk.pl/lista-400-polskich-forow-internetowych/
https://www.youtube.com/watch?v=Ix3wY0mtbAU
https://www.youtube.com/watch?v=t_k14Jcq9Cc