Практичний курс сучасної перської мови

Тип: Нормативний

Кафедра: сходознавства імені професора ярослава дашкевича

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
17Іспит
2Залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1160ФЛп-11доцент МАКСИМІВ Ольга
2160ФЛп-11доцент СТЕЛЬМАХ Марта

Опис курсу

Курс «Практичний курс сучасної перської мови входить до наскрізного курсу перської мови для 4 років навчання, а разом з ним до циклу дисциплін, що формують філологічну базу бакалавра зі спеціальності «Перська мова та література», освітня програма «Перська мова і література. Українська мова. Технології перекладу і редагування». Курс присвячений основам перської мови, рівень А1 (початковий, Beginner, Elementary, نوآموز، فروپایه).
Мета цього курсу – оволодіти основами перської мови на рівні А1 (початковому), частково ознайомитися зі структурою і системою перської мови, оволодіти можливістю простого, короткого і тематично обмеженого спілкування у прогнозованих повсякденних ситуаціях. Відповідно до поставленої мети, програма курсу побудована за принципом зростання рівня складності та матеріалу, що подається, враховуючи кращі традиції і сучасні напрямки світової іраністики.
Завдання – навчити студентів використовувати засвоєний лексичний та граматичний матеріал в усному мовленні, конструювати відповідно до мети висловлювання різнотипні синтаксичні структури і грамотно використовувати їх в писемному та усному мовленні. Основне завдання дисципліни – закласти фонетичні, графічні, граматичні і лексичні основи для подальшого вивчення перської мови:
● опанувати основи фонетичної системи сучасної перської мови;
● опанувати систему арабсько-перської графіки, навчитися читати друкований перський текст (почерком насх), писати і читати рукописні почерки (насталік і тагрірі);
● впізнавати на слух знайомі слова та найелементарніші фрази, що стосуються самого студента, його сім’ї та найближчого конкретного оточення за умови, коли люди говорять повільно і чітко;
● читаючи текст, розуміти знайомі імена, слова і дуже прості речення, наприклад, в оголошеннях, на постерах та в каталогах;
● брати участь у діалозі на простому рівні за умови, що співрозмовник готовий повторити або перефразувати свої висловлювання у повільному темпі й допомогти студентові сформулювати те, що він намагається сказати. Ставити прості запитання та відповідати на такі ж прості запитання, що стосуються сфери невідкладних потреб, або на дуже знайомі теми;
● у монологічному мовленні використовувати прості речення та вирази для описання місця, де живе студент, і людей, яких він знає;
● писати короткі, прості листівки, наприклад, вітання зі святом. Заповнювати формуляри, вносити своє прізвище, національність та адресу, наприклад, в реєстраційний листок готелю.
У результаті вивчення цього курсу студент повинен засвоїти мінімальні мовні знання та уміння з фонетики, графіки, граматики, лексики (обсягом 800-1000 слів), необхідних для створення основи формування мовленнєвої діяльності у межах вивченої тематики;
знати: базовий мовний (фонетичний, графічний, лексичний, граматичний) матеріал, необхідний для оволодіння усним та писемним мовленням перської літературної мови;
вміти:
– правильно артикулювати і розрізняти звуки, знайомі фрази та речення перської мови;
– правильно писати і читати друковані літери перського алфавіту (почерком насх), співвідносити їх із відповідними фонемами, писати (переписувати) і читати прості слова рукописними почерками (насталіком і тагрірі);
– користуватися початковим лексичним комплексом (обсягом 600-800 слів), що складається із простих і найчастотніших слів та зворотів, пов’язаних із конкретними та наочними ситуаціями;
– обмежено контролювати невелику кількість граматичних форм і конструкцій;
– розуміти і продукувати елементарні побутові повсякденні фрази, що стосуються його самого, його сім’ї та найближчого оточення, будувати елементарні речення з метою задоволення конкретних потреб;
– розуміти елементарні записи, інструкції або інформацію;
– ставити прості запитання конкретного характеру і розуміти відповіді, виражені простою мовою, брати участь у простій предметній бесіді на передбачувану тему;
– заповнювати прості формуляри і робити записи, включаючи час, дату та адресу, залишати дуже просте побутове повідомлення або написати коротку просту записку з висловленням вдячності;
– відрекомендуватись або представити когось, запитувати і відповідати на запитання про деякі деталі особистого життя, про людей, про речі тощо. Взаємодіяти на простому рівні, якщо співрозмовник говорить повільно і чітко та готовий прийти на допомогу.

Рекомендована література

Базова:

  1. Лучко І. М.  Робочий зошит з письма перської мови. Навчальний посібник. Київ, 2020.
  2. МазеповаО.В. Перська мова: базовий курс. Навчальний посібник з практичного курсу перської мови для студентів І курсу ОС Бакалавр: К. : Талком, 2020. 326 c.
  3. Максимів О. Вступ до фонетики сучасної літературної перської мови. Матеріали до практичного курсу. Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2007. 50 c.
  4. ذوالفقاری ح.، غفاری م.، محمودی بختیاری ب. فارسی بیاموزیم: آموزش زبان فارسی دوره‌ی میانه کتاب کار: تهران : مدرسه، 1382. 144 ص.
  5. علاقه‌مندان ج.، ذوالفقاری ح.، غفاری م. و غیره. فارسی بیاموزیم! (آموزش زبان فارسی – دوره‌ی مقدماتی – جلد اول) کتاب درس دانش‌آموز: ایران: اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی، 2001.

Додаткова:

  1. Бочарнікова А. М., Мазепова О. В., Салімі Х. Р., Храновський В. О. Українсько-перський словник. Київ : Кондор, 2006.
  2. Мазепова О. В. Перська мова: розмовний практикум. Навчальний посібник з практичного курсу перської мови: Київ: Твім інтер, 2010. 174 c.
  3. Маленька Т. Ф., Лучко І. М. Лінгвокраїнознавство Ірану: збірник текстів та вправ: К. : Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет,” 2008. 88 c.
  4. Abrahams S. Modern Persian: a course-book: New York : Routledge Curzon, 2005. 259 c.
  5. Bashiri I. Persian for beginners: Minneapolis : Sorayya Publishers, 1991. 269 c.
  6. Shabani-Jadidi P., Brookshaw D. P. The Routledge introductory Persian course: Farsi shirin ast: London ; New York : Routledge, 2010. 264 c.
  7. Teach yourself modern Persian / Chicago, Ill. : McGraw-Hill, 2004.
  8. اسلامی‌فرد م. رسم خوش خطی: جدید‌ترین روش آموزی خط ریز (خودکار) قابل استفاده برای دانش‌آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و بزرگسالان: تهران: دنیای نو، 1383. 48 ص.
  9. امیری خراسانی ا.، علی‌نژاد م. آموزش زبان فارسی ویژه زبان‌آموزان خارجی: کرمان: انتشارات دانشگاه شهید باهنر، 1382. 257 ص.
  10. پورنامداريان، تقى. درس فارسى براى فارسى آموزان خارجى: دورۀ مقدماتى: تهران: 1378. 573 ص.
  11. پورنامداريان، تقى. درس فارسى براى فارسى آموزان خارجى: دورۀ مقدماتى: 2011.
  12. ثمره ی. آموزش زبان فارسی دوره مقدماتی: تهران: مؤسسه انتشارات بین‌المللی الهدی، 1379. 244 ص.
  13. جعفری ف.، السادات نوابی ا.، ابراهیمی ح. خواندن و درک مطلب فارسی (دوره‌ی پایه): تهران: مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، 1395. 207 ص.
  14. رنگساز م. آموزش خط تحریری (به روش آسان): قم: آینده درخشان، 1390.
  15. شیرازی م. فارسی امروز برای دانشجویان خارجی. کتاب اول (فارسی /اسان): شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز، 1371. 242 ص.
  16. صحرايى رضامراد، سادات اعتماد‌اسلامى مرضيه، حاجى سيد رضايى اکرم بيگم و غیره. چارچوب براى فارسى‌آموزان سطح مقدماتى و پيش‌ميانى: تهران: خاموش، 2018. 256 ص.
  17. صحرایی ر.، غریبی ا.، ملک‌لو د.و غیره. مینا (1): تهران: کانون زبان ایران، 2016.
  18. صفار مقدم ا. فارسی عمومی 1 “ساختارهای پایه”: تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی، 1377.
  19. صفار مقدم ا. زبان فارسی. کتاب کار – جلد اول. درسهای پایه: تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی، 1387. 204 ص.
  20. صفار مقدم ا. زبان فارسی. جلد اول: درسهای پایه: تهران: شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی، 2007. 220 ص.
  21. ضرغاميان م.، كانون زبان ايران. تند اموز زبان فارسی: تهران: كانون زبان ايران، 2002. 79 ص.
  22. ضرغامیان م. دوره آموزش زبان فارسی از مبتدی تا پیشرفته – جلد دوم: تهران: 1376. 368 ص.
  23. ضرغامیان م. دوره آموزش زبان فارسی از مبتدی تا پیشرفته – جلد اول: تهران: 1377. 224 ص.
  24. ضرغامیان م. دوره عمومی زبان فارسی / سطح مقدماتی / کتاب زبان‌آموز: تهران: 1389. 136‌ص.
  25. قاسمی ض. آموزش ربان فارسی مقدماتی 1: تهران: مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، 1393. 198 ص.
  26. گله‌داری م. درک مطلب شنیداری ویژه زبان‌آموزان غیر ایرانی: تهران: مهرآرمین، 1387. 182‌ص.
  27. محمودی بختیاری ب.، شاه‌حسینی ف.، سادات حسینی ز. پند پارسی (1): تهران: دانشگاه علوم پزشکی تهران، 1396. 158 ص.

Інформаційні ресурси

Вивчення дисципліни студентами передбачає вміння використовувати різні інформаційні ресурси, у тому числі інтернет-джерела та комунікацію з носіями мови, яку вони вивчають.

  1. https://abadis.ir/

http://www.alzahra.ac.ir/

  1. https://www.easypersian.com/lesson-archive-1/#header-callout

https://fa.forvo.com/languages/fa/

https://fourmilab.ch/documents/calendar/

  1. https://studway.com.ua/perska/
  2. https://www.laits.utexas.edu/persian_teaching_resources
  3. https://www.persianlanguageonline.com/
  4. https://www.atu.ac.ir/
  5. https://iran.mfa.gov.ua/
  6. https://dehkhoda.ut.ac.ir/fa
  7. http://persian.org.ua/

https://vajehyab.com/

Робоча програма

Завантажити робочу програму