Рекламний та PR-тексти: жанрова типологія й особливості творення 2023

Тип: На вибір студента

Кафедра: загального мовознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
13Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
116доцент ГРИГОРУК СвітланаФЛл-11м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
116ФЛл-11мдоцент ГРИГОРУК Світлана

Опис курсу

Дисципліна «Рекламний та PR-тексти: жанрова типологія й особливості творення» покликана навчити студентів аналізувати явища вербальної та невербальної рекламної і PR-комунікації й самостійно створювати рекламні і PR-тексти різних жанрів і різного призначення.

Мета вивчення курсу  –  дати  теоретичне обґрунтування особливостей рекламного та PR-дискурсів й ознайомити студентів з моделями творення різного типу рекламних і PR-текстів.

Основні завдання курсу.

  • навчити студентів осмислювати складний багатоаспектний феномен реклами та PR з лінгвістичних позицій;
  • показати, що сучасні теорії мовознавства є підґрунтям для такої прикладної галузі, як створення рекламних і PR-текстів (вербальних і креолізованих);
  • ознайомити з основними принципами та прийомами створення рекламних і PR- текстів;
  • навчити студентів усвідомлювати лінгвальні особливості рекламних і PR-текстів та засоби їх творення.

Курс допоможе студентам:

  • оволодіти методами дослідження рекламних і PR-текстів, викладеними в працях сучасних вітчизняних і зарубіжних дослідників;
  • фахово аналізувати різнорівневі мовні засоби та стилістичні фігури у текстах реклами та PR;
  • оволодіти навичками творення рекламних і PR-текстів з різним мовленнєвожанровим наповненням;
  • оволодіти стратегіями і тактиками впливу на реципієнта рекламного та PR- повідомлення  за допомогою вербальних  і невербальних засобів.

Очікувані результати навчання:

     знати

  • типологічні особливості рекламного та PR-дискурсів;
  • види рекламних і PR-текстів різного призначення;
  • основні типи мовленнєвих жанрів у рекламних і PR-текстах;
  • структурно-композиційні особливості рекламних і PR-текстів;
  • специфіку рекламного та PR-дискурсивних стилів;комунікативні стратегії й тактики реалізації сугестивного впливу в рекламному та PR- дискурсі;
  • основні методи та прийоми створення рекламних і PR-текстів;
  • функції різнорівневих мовних одиниць і стилістичних засобів у рекламних і PR-текстах;

уміти

  • знаходити у рекламному  та PR-текстах й інтерпретувати різнорівневі мовні засоби: фонетичні, графічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні;
  • визначати типи мовленнєвих жанрів рекламного та PR-текстів;
  • розмежовувати первинні та вторинні мовленнєві жанри в межах рекламного та PR- дискурсів;
  • набути навичок породження (творення) рекламних і PR-текстів різних жанрів;
  • створювати рекламні та PR-тексти різного призначення з використанням елементів різних семіотичних систем;
  • обирати мовленнєві засоби, необхідні для досягнення цілей комунікації в межах рекламного чи PR-дискурсивного стилю й певного мовленнєвого жанру;
  • обирати ефективні засоби невербального впливу на реципієнта рекламного та PR-повідомлення.

Рекомендована література:

  1. Булах Т.Д. Реклама у видавничій справі: навч. посібник. – Харків: Форт, 2011.
  2. Білоконенко Л. А. Основи рекламознавства : практикум. – Кривий Ріг: КДПУ, 2020.
  3. Гузенко С. В. Прагмалінгвістика рекламного дискурсу: монографія. – Миколаїв: Іліон, 2014.
  4. Євтухова С.М. Паблік рилейшнз: навчально-методичний посібник. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2015.
  5. Джефкінс Ф. Реклама: практ. посіб. [пер. з 4-го англ. вид. О.О.Чистякова; доповнення і редакція Д. Ядіна]. – К.: Т-во Знання, 2008.
  6. Іванова І. Б. Еволюція лінгвостилістики рекламного дискурсу в мовному просторі України. – Харків: Юрайт, 2016.
  7. Іванова І. Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект: монографія / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Харків: Юрайт, 2016.
  8. Каплунов Д. Нейрокопірайтинг 2.0. – Харків: ВД «Фабула», 2023.
  9. Крутько Т. В. Англомовна реклама у віртуальному просторі: монографія. – Рівне: Волинські обереги, 2013.
  10. Куліш А. Практика PR по-українському. Щоденні поради PR-початківцям: підручник. – К.: Адеф-Україна, 2005.
  11. Кутуза Н.В. Комунікативна сугестія  в рекламному дискурсі: психолінгвістичний аспект: монографія. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018.
  12. Кутуза Н.В. Рекламний та PR-дискурс: аспекти впливу. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015.
  13. Кутуза Н.В., Ковалевська Т. Ю. Короткий асоціативний словник рекламних слоганів. – Одеса: Астропринт, 2011.
  14. Лівіцька О. В. Практика PR-діяльності: навчальний посібник. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2020.
  15. Ревуцька, С.К. Методичні рекомендації з вивчення дисципліни «Копірайтинг». – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2018.
  16. Реклама та PR у масовоінформаційному просторі / [Т. Ю. Ковалевська, Н. В. Кондратенко, Н. В. Кутуза та ін.; за заг. ред. О. В. Александрова]. – Одеса: Астропринт, 2009.
  17. Савицька Н.Л., Прядко О.М., Михайлова М.В. Рекламний креатив: опорний конспект лекцій. – Харків, 2015.
  18. Хавкіна Л.М. Сучасний український рекламний міф: монографія. – Харків: Харківське історико-філологічне товариство, 2010.
  19. Яненко Я. В. Як писати рекламні та PR-тексти: навчальний посібник. – Суми: Сумський державний університет, 2023.
  20. Benedikt A. Reklama jako proces komunikacji. – Wrocław: Astrum, 2005.
  21. Budzyński W. Reklama. Techniki skutecznej perswazji. – Warszawa: Poltext, 2006.
  22. Goddard A. The Language of Advertising: Written Texts. – London; New York, 2002.
  23. Hackley C. Advertising and Promotion: Communicating Brands. – London, 2005.
  24. Seitel F. P. The practice of public relations. – New York etc., Eighth Edition: Prentice Hall,  2006.
  25. Smith D. R. Becoming a Public Relations Writer: A Writing Workbook for Emerging and Established Media. – New York, 2012.
  26. Spychalska M., Hołota M. Słownik sloganów reklamowych. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
  27. Vestergaard T., Shroder K. The Language of Advertising. – Oxford: Blackwell Publishers Ltd., 1985.

Силабус:

Завантажити силабус