Рекламний та PR-тексти: жанрова типологія й особливості творення 2024
Тип: На вибір студента
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент ГРИГОРУК Світлана | ФЛл-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФЛл-11м | доцент ГРИГОРУК Світлана |
Опис курсу
Дисципліна «Рекламний та PR-тексти: жанрова типологія й особливості творення» покликана навчити студентів аналізувати явища вербальної та невербальної рекламної і PR-комунікації й самостійно створювати рекламні і PR-тексти різних жанрів і різного призначення.
Мета вивчення курсу – дати теоретичне обґрунтування особливостей рекламного та PR-дискурсів й ознайомити студентів з жанрами і моделями творення різного типу рекламних і PR-текстів.
Основні завдання курсу:
- навчити студентів осмислювати складний багатоаспектний феномен реклами та PR з лінгвістичних позицій;
- показати, що сучасні теорії мовознавства є підґрунтям для такої прикладної галузі, як створення рекламних і PR-текстів (вербальних і креолізованих);
- ознайомити з основними принципами та прийомами створення рекламних і PR-текстів;
- навчити студентів усвідомлювати лінгвальні особливості рекламних і PR-текстів та засоби їх творення.
Курс допоможе студентам:
- оволодіти методами дослідження рекламних і PR-текстів, викладеними в працях сучасних вітчизняних і зарубіжних дослідників;
- фахово аналізувати різнорівневі мовні засоби та стилістичні фігури у текстах реклами та PR;
- оволодіти навичками творення рекламних і PR-текстів з різним мовленнєвожанровим наповненням;
- оволодіти стратегіями і тактиками впливу на реципієнта рекламного та PR-повідомлення за допомогою вербальних і невербальних засобів.
Очікувані результати навчання
Після завершення цього курсу студент буде знати:
- типологічні особливості рекламного та PR-дискурсів;
- види рекламних і PR-текстів різного призначення;
- основні типи мовленнєвих жанрів у рекламних і PR-текстах;
- структурно-композиційні особливості рекламних і PR-текстів;
- специфіку рекламного та PR-дискурсивних стилів;
- комунікативні стратегії й тактики реалізації сугестивного впливу в рекламному та PR-дискурсі;
- основні методи та прийоми створення рекламних і PR-текстів;
- функції різнорівневих мовних одиниць і стилістичних засобів у рекламних і PR-текстах;
уміти: - знаходити у рекламному та PR-текстах й інтерпретувати різнорівневі мовні засоби: фонетичні (графічні), лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні;
- визначати типи мовленнєвих жанрів рекламного та PR-текстів;
- розмежовувати первинні та вторинні мовленнєві жанри в межах рекламного та PR-дискурсів;
- набути навичок породження (творення) рекламних і PR-текстів різних жанрів;
- створювати рекламні та PR-тексти різного призначення з використанням елементів різних семіотичних систем;
- обирати мовленнєві засоби, необхідні для досягнення цілей комунікації в межах рекламного чи PR-дискурсивного стилю й певного мовленнєвого жанру;
- обирати ефективні засоби невербального впливу на реципієнта рекламного та PR-повідомлення;
- оволодіти навичками логічної та комунікативної зв’язності мовленнєвих жанрів у процесах рекламного та PRтекстотворення.
Рекомендована література:
1. Булах Т.Д. Реклама у видавничій справі: навч. посібник. – Харків: Форт, 2011.
2. Білоконенко Л. А. Основи рекламознавства: практикум. – Кривий Ріг: КДПУ, 2020.
3. Євтухова С.М. Паблік рилейшнз: навчально-методичний посібник. – Херсон: Видавництво ХДУ, 2015.
4. Іванова І. Б. Еволюція лінгвостилістики рекламного дискурсу в мовному просторі України. – Харків: Юрайт, 2016.
5. Іванова І. Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект: монографія / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Харків: Юрайт, 2016.
6. Куліш А. Практика PR по-українському. Щоденні поради PR-початківцям: підручник. – К.: Адеф-Україна, 2005.
7. Кутуза Н.В. Комунікативна сугестія в рекламному дискурсі: психолінгвістичний аспект: монографія. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018.
8. Кутуза Н.В. Рекламний та PR-дискурс: аспекти впливу. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015.
9. Лівіцька О. В. Практика PR-діяльності: навчальний посібник. – Кам’янець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2020.
10. Ревуцька С.К. Методичні рекомендації з вивчення дисципліни «Копірайтинг». – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2018.
11. Савицька Н.Л., Прядко О.М., Михайлова М.В. Рекламний креатив: опорний конспект лекцій. – Харків, 2015.
12. Яненко Я. В. Як писати рекламні та PR-тексти: навчальний посібник. – Суми: Сумський державний університет, 2023.
13. Benedikt A. Reklama jako proces komunikacji. – Wrocław: Astrum, 2005.
14. Budzyński W. Reklama. Techniki skutecznej perswazji. – Warszawa: Poltext, 2006.
15. Goddard A. The Language of Advertising: Written Texts. – London; New York, 2002.
16. Hackley C. Advertising and Promotion: Communicating Brands. – London, 2005.
17. Seitel F. P. The practice of public relations. – New York etc., Eighth Edition: Prentice Hall, 2006.
18. Smith D. R. Becoming a Public Relations Writer: A Writing Workbook for Emerging and Established Media. – New York, 2012.