Створення текстового контенту з проблем взаємодії мови і суспільства 2024
Тип: Нормативний
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
2 | 3.5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
2 | 16 | професор МАЦЮК Галина | ФЛл-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
2 | 16 | ФЛл-11м | професор МАЦЮК Галина |
Опис курсу
Дисципліна «Створення контенту з питань взаємодії мови та суспільства» призначена для студентів магістрів першого року навчання.Курс продовжує наукове пізнання відомих студентам з І семестру методологічних та теоретичних концепцій породження тексту і формує практичні навики та критичне мислення для створення експертних текстів (наукових, науково-популярних та навчальних) про зв’язки між мовою та суспільством для інтернет-ресурсів, зокрема для власного блогу, для виступу на конференції чи на круглому столі, для соціальних мереж,для наукового збірника та ін. Окремий аспект курсу – увага до характеристики інтернет-видань, що містять тексти про мову і суспільстов, та до авторів цього контенту на різних YouTube- каналах. Важлива складова курсу – розкриття відмінних підходів до творення текстів , тому що адресанти різні за освітою, а звідси по-різному висвітлюють питання взаємодії мови та соціуму. Зміст курсу ілюструє черговий етап становлення професіограми фахівця зі спеціалізації «Прикладна лінгвістика» і його готовність до самостійної професійної діяльності в сучасних умовах з акцентом на процеси створення нового контенту про зв’язки між мовою та соціумом в умовах війни.
Мета навчальної дисципліни– ознайомлення студентів з 1) основними категоріями, важливими для створення експертних текстів; 2) виявами взаємодії мови та суспільства; 3) роллю мовних особистостей як адресантів комунікації; 4) основними етапами організації теоретичної підготовки та практики створення текстового контенту сучасного філолога-експерта (від розроблювання задуму, словесного оформлення до шліфувального читання завершеного тексту).
Студент повинен знати
- категорії аналізу з площини соціолінгвістики зокрема та міждисциплінарного підходу в цілому.
Студент повинен вміти:
- вести власний блог, присвячений розкриттю взаємодії мови та суспільства, наповнювати його контентом;
- писати рецензії на наукову монографію та документальний фільм про мову;
- створити рекламу про наукову конференцію в різні соціальні мережі;
- дослідити питання про з’язок мови та ідентичності в час російсько-української війни й оформити результати свого дослідження як науковоу статтю;
- створити презентацію про отримані результати;
- сформулювати питання до гостьових лекцій запрошених практиків;
- робити переклади джерел, бути модератором круглого столу з питань взаємодії мови та суспільства.
Рекомендована література
- Ажнюк Б. Мовна ідеологія: соціолінвгістичний виімр контексту. Мовознавство. 2024. №1. С 3-17.
- Архипова Л. Д. Інтерпретація як умова існування в семіотичному універсумі. Наукові записки. Том 18. Філософія та релігієзнавство. 2000.
- Біловус Л., Н Яблонська, О Гомотюк. Блог як мовленнєвий жанр- еволюція епістолярного жанру// http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/45111/1/2.pdf
- Бліхар В. Католик Г., Католик Б. Цінності: поняття , структура та підходи у контексті сучасних військових екзистенцій. Вісник Львівського уніеверситету. Серія психологічні науки. 2022р. Вип 13. С. 11-20.
- Вишняк О. Історичні регіони України: критерії типологізації, соціокультурні відмінності та політична свідомість / О. Вишняк // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. – 2015. – № 2. – С. 17–37.
- Забужко О. Про російський імперіалізм, Захід, фемінізм і мовнепитання// Ukraїner. 17 лютого 2024р.
- Інтерпретації російсько-українського конфлікту в західних наукових і експертно -аналітичних працях/ за ред В. Кулика. К.., 2020.
- Мацюк Г. Безпековий вимір сучасної освіти і нові вимоги до змісту мовознавчих дисциплін на філологічних факультетах закладів вищої освіти. Стратегічні напрями розвитку сучасної української лінгводидактики : монографія / за ред. Е. Палихати, О. Петришиної. Тернопіль : Підручники і посібники, 2021. С. 68–76. http://194.44.132.109/bitstream/123456789/19633/1/7_Matsiuk.pdf
- Мацюк Г. Взаємодія понять мова–війна як об’єкт лінгвістичного аналізу: результати і нові підходи. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузів. збірник Дрогобицького держ. пед. ун-ту ім. І. Франка / ред.-упоряд. М. Пантюх, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Гельветика, 2021. Вип. 35. Т. 7. С. 101–106.
- Мацюк Г. Образ мови в суспільстві: методологія конструювання в науковому дискурсі Я. Б. Рудницького (1910–1995). На сторожі слова: зб. наук. праць на пошану професора Василя Грещука. Івано-Франківськ, 2019. С. 203–213.
- Мацюк Г. Православізація як суспільний феномен та категорія історичної соціолінгвістики. Studia Ucrainica Varsoviensia. Warszawa, 2019. № 7. S. 23–33.
- Мова в суспільстві: семантика, синтактика, прагматика : колективна монографія / за ред. Г. Мацюк, І. Митнік, О. Новікової. Варшава – Львів – Мюнхен – Lublin : Wydawnictwo KLU, 2019.
- Мова в суспільстві: семантика, синтактика, прагматика :монографія / за ред. Г. Мацюк, І. Митнік, П. Юзвікевича. Wydawnictwo IKiRBL Warszawa – Lwów – Wrocław Siedlce 2022.
- Новак М. Два світи. Проблема національної ідентифікації Андрея Шептицького в 1865-1914рр.Львів, 2022.