Українська мова як іноземна
Тип: На вибір студента
Кафедра: українського прикладного мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент ЗБИР Ірина | ФЛп-11м, ФЛя-11м, ФЛх-11м |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФЛп-11м | доцент ЗБИР Ірина |
ФЛя-11м | доцент ЗБИР Ірина | ||
ФЛх-11м | доцент ЗБИР Ірина |
Опис курсу
Навчальна дисципліна складається з трьох змістових модулів:
1. Методика викладання української мови як іноземної (УМІ) як навчальна дисципліна, її предмет, зміст і завдання. Зв’язок методики з іншими науками. 2. Теорія навчання української мови як іноземної. 3. Основні поняття методики викладання української мови як іноземної
Мета дисципліни – розкрити зміст основних понять методики викладання української мови як іноземної з метою підготувати студентів до сприйняття спеціальних курсів з методики викладання фонетики, лексики, граматики української мови як іноземної, різних видів мовленнєвої діяльності, лінгвокраїнознавства.
Після завершення цього курсу студент буде:
а) знати:
1) мету і завдання методики викладання української мови як іноземної
та її зв’язок з іншими науками;
2) особливості методичної організації роботи щодо вивчення
української мови в чужомовній аудиторії;
3) основні поняття методики викладання української мови як
іноземної (теорія навчання, зміст і процес навчання, принципи,
методи, підходи, способи, прийоми навчання);
4) аспекти навчання української мови як іноземної
(лінгводидактичний, лінгвокраїнознавчий);
б) уміти:
1) вибирати форми і методи навчання української мови як іноземної
залежно від умов навчання та зацікавленості іноземного слухача;
1) використовувати різноманітні методи та прийоми, навчання
української мови як іноземної;
2) розрізняти аспекти навчання та узгоджувати їх з потребами та
фаховою спрямованістю іноземного студента.
Рекомендована література
Основна
1. Бронська А.А. Теоретичні основи базової методичної підготовки викладачів української та російської мов як іноземних : монографія / А.А. Бронська. – К. : Толока, 2002. – 208 с.
2. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення. викладання, оцінювання. – К., 2003. – 273 с.
3. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. – 2-е вид., випр. і перероб. / Кол. авторів під керівн. С.Ю. Ніколаєвої. – К., 2002. – 327 с.
4. Навчальні мінімуми з української та російської мов для іноземців / Укл. Н.Ф. Зайченко, С.А. Воробйова. – К., 1995. – 198 с.
5. Туркевич О. Становлення терміносистеми методики викладання української мови як іноземної : монографія / Оксана Туркевич. – Львів : ЛНУ ім. І. Франка, 2015. – 220 с.
6. Стандартизовані вимоги. Рівні володіння українською мовою як іноземною A1–C2. Зразки сертифікаційних завдань / укл. Галина Бойко, Данута Мазурик, Олександра Антонів, Олена Синчак. Київ : Інкос, 2020. 186 с.
7. Українська мова як іноземна: Проблеми методики викладання: Зб. матер. Міжнар. наук. конф. (Ялта, 1993). – Львів, 1994. – 143с.
Додаткова
1. Інформаційно-довідкові матеріали щодо роботи з іноземними громадянами в галузі освіти України. – К., 2001.
2. Кудіна Т. М. Формування лексичної компетентності української мови в іноземних слухачів підготовчих відділень : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.02 / Кудіна Тамара Миколаївна. – К., 2013. – 240 с.
3. Лінгводидактика слов’янських мов як феномен культури / Ред. кол. Н. Ф. Зайченко та ін. – К., 1990.
4. Мова як іноземна: проблеми сертифікації за європейськими стандартами: Матеріали Міжнар. наук. конф. (Львів, 23–24 квітня 2009 р.) / За ред. О. Антонів, А. Кравчук, Й.Тамбор. – Львів, 2010.
5. Теорія і практика викладання української мови як іноземної : зб. наук. праць. – Львів : Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2006–2021. – Вип.1–15.
6. Ушакова Н. І. Концепція мовної підготовки іноземців у ВНЗ України / Н. І. Ушакова, В. В. Дубичинський, О. М. Тростинська // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. Міжпредметні зв’язки : зб. наук. праць. – Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2011. – Вип. 19. – С. 136–146.
7. Aleksander Szulc Slownik dydaktyki jezykow obcych. – Warszawa, 1997. – 322 s.