Виробнича (переддипломна) практика 2024

Тип: Нормативний

Кафедра: загального мовознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
3-ФЛл-21мпрофесор МАЦЮК Галина

Опис курсу

Мета переддипломної практики полягає в тому, щоб забезпечити взаємодію  між навчальною і науково-дослідною роботою у вищому навчальному закладі, навчити студентів застосовувати на практиці одержані теоретичні знання сучасних напрямів та методів наукових досліджень у галузі прикладної лінгвістики.

Переддипломна практика спрямована на розвиток вмінь самостійного наукового пошуку  в галузях текстотворення та лінгвоекспертології; розширення обізнаності з сучасними методами і методиками лінгвістичних досліджень; покращення навичок роботи зі спеціальною науковою літературою.

У результаті  проходження практики студент-магістр повинен

знати:

  • методологію наукового пізнання;
  • напрями сучасної лінгвістики, тенденції її розвитку;
  • сучасні наукові дослідження з проблематики своєї наукової теми;
  • принципи організації наукової діяльності та наукових досліджень;
  • алгоритми постановки теми, проблеми та мети наукового дослідження;
  • принципи системного мислення у науковій діяльності;
  • основи методології емпіричних досліджень;
  • методи досліджень в галузі прикладної лінгвістики;
  • технологію роботи над кваліфікаційною (магістерською) роботою;
  • технологію презентації, захисту та впровадження результатів наукових досліджень.

вміти:

  • ефективно організовувати науково-дослідну діяльність;
  • розробляти план проведення науково-дослідних робіт;
  • проводити самостійне наукове дослідження, що характеризується академічною доброчесністю;
  • ефективно використовувати існуючі інформаційні ресурси з різних джерел, аналізувати й обробляти інформацію;
  • аналізувати, оцінювати і порівнювати різні теоретичні концепції в галузі дослідження і робити висновки;
  • аналізувати сучасні тенденції розвитку лінгвістики, вибирати й ефективно використовувати відповідні методи наукових досліджень;
  • формулювати тему, проблему та мету наукового дослідження; виділяти об’єкт і предмет дослідження;
  • формулювати гіпотези, розроблювати класифікації, отримувати і обґрунтовувати наукові результати;
  • генерувати власні нові наукові ідеї, доводити їх до кола зацікавлених осіб, розширюючи межі наукового пізнання;
  • оцінювати достовірність результатів наукових досліджень;
  • провадити наукову дискусію;
  • виконувати оформлення, презентацію, захист та впровадження результатів науково-дослідної роботи.

Рекомендована література

  1. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014р. № 1556-VII/ https://zakon.rada.gov.ua/
  2. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015р. № 848- VIII/https://zakon.rada.gov.ua/
  3. Постанова КМ України «Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)» від 23.03.2016р. №261/https://zakon.rada.gov.ua/
  4. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т. В. Фінікова, А. Є. Артюхова. Київ : Таксон, 2016.
  5. Берко А. Ю. та інші. Організація наукових досліджень, написання та захист магістерської дисертації: Навчальний посібник. – Львів : «Новий Світ–2000», – 282 с.
  6. Важинський С.Е., Щербак Т І. Методика та організація наукових досліджень : Навч. посіб. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с.
  7. Довідник здобувача наукового ступеня: Зб. нормат. док. та інформ. матеріалів з питань атестації наук. кадрів вищої кваліфікації. / Упоряд. Ю.І. Цеков; Попереднє слово Р.В. Бойка. – К. : Ред. “Бюл. ВАК України”, – 64 с.
  8. ДСТУ 8302:2015 Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні вимоги та правила складання / Нац. стандарт України. Вид. офіц. [Уведено вперше; чинний від 2016-07-01]. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. 17 с. (Інформація та документація). – З внесеними поправками. URL: http://lib.pnu.edu.ua/files/dstu-8302-2015.pdf
  9. Карпаш О.М., Райтер П.М., Карпаш М.О. Методологія наукових досліджень. – Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, – 253 с.
  10. Крушельницька О. В. Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. – К. : Кондор, 2003. – 192 с.
  11. Мегеш Н.О. Нормативно-законодавчі основи формування професійної компетентності у майбутніх філологів прикладної лінгвістики // Інноваційна педагогіка. Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій.– Одеса : Гельветика, 2022. Випуск 48, том 2, –С. 49-54.
  12. Освітньо-професійна програма «Прикладна лінгвістика» другого магістерського рівня вищої освіти галузі знань 03 Гуманітарні науки за спеціальністю 035  Філологія, спеціалізацією 035.10 – Прикладна лінгвістика.
  13. Ясіновська О. Наукова робота студентів-лінгвістів: навчально-методичний посібник. Вид. 2-ге, виправлене і доповнене. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2022. 356 с.

Робоча програма

Завантажити робочу програму