Виробнича практика 2023

Тип: Нормативний

Кафедра: загального мовознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
36Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
3-ФЛл-21мпрофесор МАЦЮК Галина

Опис курсу

Мета практики полягає у формуванні  практичних навичок та отриманні досвіду роботи у сфері текстотворення та лінгвістичної експертизи; у поглибленні текстотвірної, інтерпретаційної  та дослідницької компетенцій, яких студенти набули, прослухавши курси «Текстотворення: лінгвістичні засади», «Комунікативно-прагматичні аспекти текстотворення і текстосприйняття», «Створення контенту з проблем взаємодії мови та суспільства», «Багатомовність і мовна політика в ЄС», «Лінгвістична експертиза писемного та усного мовлення», «Семантико-текстуальна експертиза».

Студент повинен знати теоретичні засади, методи аналізу, які лежать в основі  виконання завдань практики.

Студент повинен вміти  створювати контент для інтернет-ресурсів Міжнародного інституту освіти, культури та зв’язків з діаспорою (МІОК),  написати письмові   дослідницькі роботи у Львівському науково-дослідному інституті судової експертизи Міністерства юстиції України (ЛНДІСЕ) , зокрема здійснити семантико-текстуальне дослідження  у справах, пов’язаних із захистом гідності та честі, а також ділової репутації фізичної та юридичної особи;  укласти словник термінів експерта-лінгвіста.

Рекомендована література

  1. Байдак Л. І. Компресія тексту: суть, способи, жанри / Л. І. Байдак // Держава і право: проблеми становлення і стратегія розвитку: зб. матеріалів VIII Міжнар. наук.-практ. конф. Суми: Ельдорадо. 2015. С. 202–204.
  2. Вороніна К.В. Основи перекладацького анотування та реферування текстів різних типів і жанрів: навчальний посібник / К.В. Вороніна – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. – 120с.
  3. Гудзь Н.О. Інтернет-дискурс як новий тип комунікації: структура, мовне оформлення, жанрові формати// Сучасні лінгвістичні студії. Навчальний посібник. Житомир, 2015. http://eprints.zu.edu.ua/16727/1/%D0%93%D1%83%D0%B4%D0%B7%D1%8C.pdf
  4. Гульчук Т.М. Робота з вторинними текстами як інструмент формування текстотвірної компетентності майбутніх судноводіїв// Педагогіка. https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/414665.pdf
  5. Загнітко А. П. Лінгвістика тексту: Теорія і практикум : науково-навчальний посібник. – Донецьк, 2006.
  6. Зарецька О. О. Інтерпретативна компетентність дорослої особистості як чинник її самоконструювання// Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського . Серія: психологія. Т. 33. № 4. 2022. С.7-12. https://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/4_2022/2.pdf
  7. Златів Л. М.Наукові засади формування умінь і навичок текстосприйняття та текстотворення у студентів-філологів // Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Серія : Філологічна. – 2013. – Вип. 40. – С. 201-203. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2013_40_50
  8. Златів Л. Основні види відтворення змісту навчального тексту// Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені В. Гнатюка. 1998. №2. Серія «лінгводидактика». С. 57-62.
  9. Казанджиєва М. С. Текстова компетентність як чинник мовленнєвого розвитку іноземних студентів.// Педагогічні науки: теорія. Історія, інноваційні технології . 2010. №4.с 299-305.
  10. Каменський Ю. І. Комплементарна єдність компресії та декомпресії в межах закону мовної економії / Ю. І. Каменський // Вісник Сумського державного університету. Сер. Філологія. 2007. Вип. 1. С. 109–112.
  11. Капарнік Б. В.Текстотворення з опорою на між предметні зв’язки // Наукові записки [Національного університету “Острозька академія”]. Сер. : Філологічна. – 2013. – Вип. 33. – С. 185-190. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoaf_2013_33_60
  12. Кононенко В. І. Текст і смисл : монографія. – К. – Івано-Франківськ, 2012.
  13. Мацюк Г.Прикладна соціолінгвістика. Питання мовної політики. Підручник. Львів: Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка. 2008.-212с. (Сер «Мова і соціум». Вип 2).
  14. Мацюк Г. Сучасна соціолінгвістика: тенденції в розвитку теорії і завдання.Мова і суспільство / гол. ред. Г. П. Мацюк. Львів, 2010. Вип. 1. С. 5–20.
  15. Мірошниченко І. Г. Мовна компресія як чинник функціонування стислого тексту / І. Г. Мірошниченко // Український смисл. 2016. № 1. URL: https://nbuv.gov.ua/UJRN/Usmysl_2016_2016_26 (дата звернення: 20.05.2022)
  16. Навчально-й науково-дослідна робота студентів. Навчально-методичний посібник для студентів. Херсон 2020.
  17. Насталовська І. В. Утворення вторинних текстів шляхом структурно-змістової компресії// Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету . Сер. Філологія. 2014. №12. С.94-97.
  18. Перхайло Н. Текстотворча компетентність як складова цільової домінанти профільного навчання української мови // Теоретична і дидактична філологія. – 2013. – Вип. 14. – С. 90–100.
  19. Соціолінгвістика: Інтеграційний напрям досліджень. Навчальна дисципліна : монографія / [Г. Мацюк, О. Горда, А. Чучвара та ін.] ; за ред. Галини Мацюк. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2021. – с. 86-11. http://dspace.lnulibrary.lviv.ua/bitstream/123456789/164/1/Sociolinguistics_2021.pdf
  20. Стандартизовані вимоги : рівні володіння українською мовою як іноземною А1–С2. Зразки сертифікаційних завдань : посіб. / Д. Мазурик та ін. Київ : ІНКОС, 2020. 186 с.
  21. Текстознавство: навчальний комплекс для студентів-філологів (спеціа­лістів і магістрів) ВНЗ / Укл. О.В. Дуденко. – Умань, 2015. (Вид. 2-ге 2022).
  22. Царик О. М. Сокол М.О. Паничок Т. Я. Текстотвірна компетентність як індикатор сформованості мовної особистості// Вісник науки та освіти.№11. 2023. С. 1221-1234. http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/7864/7908

Силабус:

Завантажити силабус