15-й вебінар Японської Фундації з викладання японської мови «Студент може і вміє» (Японський культурний центр Японської Фундації у Мадриді, 22.11.2024)

27.11.2024 | 09:25

22 листопада викладач катедри сходознавства доц. Ореста Забуранна взяла участь у япономовному вебінарі для викладачів японської мови, організованому Японським культурним центром Японської Фундації у Мадриді (Іспанія). Вебінар проводила Мінако Окумура, спеціаліст з навчання японської мови за стандартами CEFR, співавтор монографій «CEFR для викладачів японської мови» (日本語教師のためのCEFR) (2016), «CEFR-CV та викладання мови» (CEFR-CVとことばの教育) (2024). У семінарі взяли участь майже 150 викладачів з різних навчальних закладів Європи.

Під час більш як двогодинного семінару Мінако Окумура ділилася знанням про викладання японської мови за Загальноєвропейськими Рекомендаціями мовної освіти, зокрема розкрила поняття соціального агента; вказала на принципову відмінність навчальної програми, укладеної за комунікативним принципом, яка полягає у діяльнісній меті навчання; розповіла про різноманітне застосування стратегій та видів комунікативної діяльності, які сприяють переходу мети навчання у засвоєння комунікативних навичок can do.

Особливу увагу лектор зосередила на т. зв. медіанних видах комунікативної діяльності:  комунікативна діяльність за посередництвом тексту (напр., уміти узагальнити і донести основний зміст тексту до інших),  комунікативна діяльність за посередництвом спілкування (напр., уміти урівноважувати і мирити  протилежні погляди учасників дискусії), комунікативна діяльність за посередництвом понять (напр., уміти пояснити суть поняття). Конкретні ідеї проведення занять з урахуванням різних видів діяльності, а також плідний обмін думками з іншими викладачами надав вебінарові конкретного практичного спрямування.

Провідною думкою лунала ідея лектора про рівність усіх соціальних агентів у роботі групи, про відсутність потреби добиватися «правильності» і «досконалості», яка часто приносить в жертву можливість учасників брати активну участь у навчальному процесі і висловлювати власні думки.