Запрошуємо магістрів досліджувати секрети української літератури!
Шановні магістри!
Кафедра української літератури імені академіка Михайла Возняка запрошує вас досліджувати актуальні проблеми літератури.
Перелік тем магістерських робіт 2025-2026:
B11.01 (Українська мова та література)
| 1. Вплив «Історії русів» на українську літературу першої половини ХІХ ст.
2. Ідейно-тематичне спрямування прози Олега Ольжича. 3. Літературний портрет Олени Теліги. 4. Мала проза Юрія Липи. |
| 5. «Філософія чину» у поезії Юрія Липи |
| 6. «Болото» та його мешканці в українській літературі ХІХ століття. |
| 7. «Мідна струна» Івана Франка: поетика сатиричної поезії. |
| 8. «Вбивство» та інші оповідання Михайла Могилянського як віддзеркалення трагічної дійсності першої половини 20-х років ХХ століття. |
| 9. «Війна в кривавих ризах тут»: мілітарна тематика і проблематика в українській літературі ХІХ – початку ХХ століття (від «Енеїди» І. Котляревського до «Ярошенка» О. Маковея) |
| 10. «День гніву» Ю. Косача: тенденції та інтенції історичного роману. |
| 11. «Колекція коханок» Л. Таран: любовно-еротичні виміри. |
| 12. «Не відверну лиця»: шевченкознавча парадигма Юрія Барабаша. |
| 13. «Половецький сюжет» у дослідженні проф. Іларіона Свєнціцького. |
| 14. «Слуга півонії» Миколи Воробйова: філософські та естетичні виміри. |
| 15. «Щоденний жезл» Є. Пашковського: викривальні тенденції та ідеостиль. |
| 16. Автотематизм (авторефлексійні тенденції) в українській літературі міжвоєнного двадцятиріччя. |
| 17. Антиімперський дискурс в українських віршах XVIII cт. |
| 18. Антиросійська риторика в українській літературі ХІХ століття. |
| 19. Апокаліптичні мотиви поезій Олекси Стефановича. |
| 20. Архиєпископ Ігор Ісіченко як дослідник українського середньовічного літературного процесу. |
| 21. Белетристика Михайла Павлика: проблемно-тематичні інновації та стиль. |
| 22. Богдан-Ігор Антонич у життєтворчості Ігоря Калинця. |
| 23. Від Кармалюка до Довбуша: образи легендарних розбійників в українській літературі. |
| 24. Візія Сходу у художній прозі Агатангела Кримського. |
| 25. Гоголівський дискурс у спадщині Івана Франка. |
| 26. Данило Паломник і його твір у системі давньоукраїнських літературних жанрів. (Релігійно-почуттєвий план опису Святої Землі. Краєзнавчі враження автора). |
| 27. Драматургія Григорія Цеглинського. |
| 28. Есей у міжвоєнному двадцятиріччі. Становлення і розвиток жанру в українській літературі. |
| 29. Есеїстика Костянтина Москальця: наративи та стильові тенденції. |
| 30. Євген Сверстюк та Іван Дзюба: шевченкознавчі діалоги і полілоги. |
| 31. Європейський контекст українського персоналізму міжвоєнного двадцятиліття (літературна критика). |
| 32. Жанр «маленького роману» у творчості Галини Тарасюк. |
| 33. Жанр біографічного роману у творчості Степана Процюка. |
| 34. Жанрово-стильові ознаки «Слова о полку Ігоревім». Образи часу і простору. Співвідношення історичної та художньої дійсности. |
| 35. Жіноча поезія Нью-Йоркської групи: асоціативна природа (Патриція Килина, Женя Васильківська). |
| 36. Жіноча проза Любові Пономаренко. |
| 37. Жіноче письмо літературної групи «Нечувані». |
| 38. Збірка Івана Багряного «До меж заказаних»: світовідчуття і стиль. |
| 39. Збірка М. Рильського «Київ» і збірка М. Вінграновського «Київ»: художньо-семантичні паралелі та антитези. |
| 40. Іван Дзюба – дослідник поезії «вісімдесятників» та «дев’ятдесятників» (естетичні концепти художнього мислення). |
| 41. Іван Драч: «SатирикоN (Pro i contra)» – самоідентифікація ідей та естетики шістдесятників. |
| 42. Ігрові форми в романі Юрія Андруховича «Коханці Юстиції». |
| 43. Ідейно-тематичне спрямування прози Олега Ольжича. |
| 44. Інонаціональні теми й мотиви в українській поезії ХІХ століття. |
| 45. Жіночі образи у творах Докії Гуменної («Золотий плуг», «Минуле пливе у прийдешнє», «Благослови, мати!»). |
| 46. Інтертекстуальність в українській критиці і літературі міжвоєнного двадцятиріччя. |
| 47. Історіографія літератури Сергія Єфремова: категорія розвитку. |
| 48. Католицька літературознавча періодика 20–30-х років ХХ ст. у Галичині. Спроба типології. |
| 49. Католицький націоналізм в інтерпретації Костянтина Чеховича. |
| 50. Кіноремейк комедії «Хазяїн»; Івана Карпенка-Карого: нові конфлікти й характери. |
| 51. Компаративістський характер шевченкознавчих студій Івана Дзюби. |
| 52. Лесиними стежками у Львові. |
| 53. Літературний портрет Левка Різника. |
| 54. Літературний портрет Миколи Петренка. |
| 55. Літературний портрет Ніни Бічуї. |
| 56. Літературний портрет Романа Дідули. |
| 57. Літературний портрет Теодозії Зарівної. |
| 58. Літературні обрії часопису «Дажбог». |
| 59. Літературознавча просторінь Івана Денисюка. |
| 60. Літературознавча спадщина Порфирія Яременка |
| 61. Львівський текст Юрія Винничука (погляд крізь призму легенд, казок, містифікацій). |
| 62. Літературознавча преса міжвоєнного двадцятиліття (тижневик «Нова Зоря» (1926–1939). |
| 63. Микола Голубець – молодомузівець. |
| 64. Михайло Возняк і Союз Визволення України (1914–1920 рр.): літературознавчі і видавничі проекти. |
| 65. Міжвоєнна релігійна література для дітей. Спроба типології. |
| 66. Міфопоетична проза Миколи Вінграновського. |
| 67. Московія в українській літературі ХІХ століття. |
| 68. Мотив самотності в поезії Івана Франка. |
| 69. Наративи російсько-української війни у «Словнику війни» Остапа Сливинського (2023). |
| 70. Натурфілософічні виміри лірики В. Свідзинського. |
| 71. Неоромантичний струмінь у новелах Леоніда Мосендза. |
| 72. Новаторство символістської драми Спиридона Черкасенка («Казка старого млина», «Про що тирса шелестіла»). |
| 73. Новелістика Г. Косинки: від «психології» факту до його «філософії». |
| 74. Образ Дашковича у романі І. Нечуя-Левицького «Хмари» та його прототип – відомий філософ Памфіл Юркевич. Точки дотику й опору. |
| 75. Образ священнослужителя в українській прозі ХІХ століття. |
| 76. Образи війни в збірці «Вірші з війни» Б. Гуменюка |
| 77. Роман О. Стороженка «Марко Проклятий», повість «Конотопська відьма» Г.Квітки-Основ’яненка, «Вечорниці на хуторі біля Диканьки» М.Гоголя як предтечі української химерної прози ХХ століття. |
| 78. Особливості образотворення в романізованих біографіях «Аліна й Костомаров», «Романи Куліша» Віктора Петрова-Домонтовича. |
| 79. Панорама українського письменства на сторінках часопису «Ми». |
| 80. Парадигма «свій-чужий» у Галицько-Волинському літописі. |
| 81. Перепрочитання «Енеїди» І. Котляревського у 21 сторіччі: пошуки сенсів. |
| 82. Історичні романи Івана Нечуя-Левицького: між життєвою правдою і художнім домислом. |
| 83. Поетика жанру пригодницького роману у творах «Вілла Деккера», «Агент Лилик», «Алмази з Танжера» Юрія Винничука. |
| 84. Поетика малої прози Марка Черемшини. |
| 85. Поетика ночі в українській поезії ХІХ століття. |
| 86. Поетика поеми «Поет» Тодося Осьмачки. |
| 87. Поетика прози Ю. Ґудзя. |
| 88. Поетика старокиївських житій. Структурно-жанрові ознаки. Старозавітні й Новозавітні алюзії. |
| 89. Поетична апокаліптика Олекси Стефановича. |
| 90. Поетична історіософія Івана Франка. |
| 91. Поетичний світ Якова Щоголіва . |
| 92. Політична поезія пошевченківської епохи. |
| 93. Постать гетьмана Івана Мазепи в бароковій традиції. |
| 94. Проблема заархівованої спадщини: неопублікований Михайло Возняк. |
| 95. Проблема міжнаціональних взаємин в українській прозі ХІХ століття. |
| 96. Провідні мотиви творчості Грицька Чупринки. |
| 97. Психологізм роману «Андрій Лаговський» Агатангела Кримського. |
| 98. Релігійна тематика української літератури міжвоєнного двадцятиліття. |
| 99. Рибальство в українській прозі ХІХ століття. |
| 100. Риси сковородинства у творчості Івана Котляревського. |
| 101. Різдвяно-новорічна символіка в творчости Тараса Шевченка. |
| 102. Роман Галини Пагутяк «Слуга з Добромиля»: жанрові особливості. |
| 103. Романи Івана Франка: майстерність композиції. |
| 104. Роман-колаж Дмитра Кешелі «Родаки»: жанрово-стильові та регіональні особливості. |
| 105. Російсько-українська війна в сучасній літературі. |
| 106. Світоглядний і літературознавчий дискурс Костянтина Чеховича. |
| 107. Синтез мистецтв в поезії Богдана-Ігоря Антонича. |
| 108. Система образів у романі Гната Хоткевича «Камінна душа». |
| 109. Смислові тенденції та стильові форми текстів «Так, але…» Тараса Прохаська. |
| 110. Специфіка жанру в спогадах «Зустрічі і прощання» Григорія Костюка. |
| 111. Спонтанність та метаморфози в поезії О. Лишеги |
| 112. Тексти і контексти Шевченкового слова в літературно-критичній простороні Юрія Барабаша. |
| 113. Телеремейк драми «Украдене щастя» Івана Франка: нові конфлікти й характери. |
| 114. Тема Тараса Шевченка у творчій та науковій спадщині Богдана Лепкого. |
| 115. Тема українського Резистансу у творчості Андрія Кокотюхи. |
| 116. Тематика мемуарної прози Уласа Самчука. |
| 117. Тематика сакрум галицької періодики 20-30-х років ХХ ст. |
| 118. Трагічний оптимізм поезій Євгена Маланюка; |
| 119. Українська весняна поезія ХІХ століття. |
| 120. Українська і польська персоналістична літературознавча періодика ХХ століття: паралелі і розмежування. |
| 121. Українська персоналістична критика міжвоєнного двадцятиріччя: світоглядні ідеї та антикомуністична спрямованість. |
| 122. Українська поетична мариністика ХІХ століття. |
| 123. Українська фантастична проза ХІХ століття. |
| 124. Філологічна поезія Ігоря Римарука («Сльоза Богородиці»). |
| 125. Франкознавство у Львівському університеті. |
| 126. Франкознавча спадщина Михайла Возняка періоду Другої світової війни. |
| 127. Франкознавчі студії Михайла Возняка: бібліографічний ракурс. |
| 128. Франкознавчі студії Сергія Єфремова. |
| 129. Химерна проза Віктора Палинського. |
| 130. Християнський мотив усепрощення в українській поезії ХІХ століття. |
| 131. Християнський персоналізм в історичній прозі Григора Лужницького («Багряний хрест», «Срібний череп», «Чорна ігуменя», «Сім золотих чаш», «Замок янгола смерті»). |
| 132. Християнський персоналізм у літературі: українська і польська парадигма інтегрального гуманізму. |
| 133. Художній світ мілітарної поезії Павла Вишебаби. |
| 134. Художній світ поезії Галини Крук. |
| 135. Художній світ прози Зиновія Легкого (роман «Сансара»). |
| 136. Художній світ прози Любомира Сеника. |
| 137. Художній світ сатиричної прози Івана Франка. |
| 138. Художня мемуаристика Михайла Слабошпицького. |
| 139. Шевченкіана Богдана Лепкого: творчі та наукові координати. |
| 140. Шевченкіана Євгена Маланюка. |
| 141. Юрій Барабаш: багатство шевченкознавчих інтерпретацій.
142. Поезія Марини Пономаренко: метамодерністські виміри 143. Філософія та естетика «Скрипниківки» Сергія Жадана 144. Наративні тенденції «Осені для ангела» Євгена Пашковського 145. Жіночий вимір війни: «Життя P.S.» Валерії Бурлакової 146. Буття людини в цифрову добу: есеїстика Костянтина Москальця («Спорудження мосту») 147. Іронія та інтертекстуальність в романі «Діти застою» Василя Кожелянка. 148. Феномен памʼяті в романі Юрія Тарнавського «Теплі полярні ночі». 149. Василь Щурат – дослідник літературної спадщини Львівського братства. 150. Твори Пилипа Орлика в контексті української барокової літератури. 151. Українська історична драма XVIII ст.: генеза й ідейно-тематична еволюція. 152. Гоголівський дискурс у спадщині Івана Франка. 153. Синтéзи історії української літератури на еміграції. Спроба типології. 154. Життєдіяльність Михайла Возняка періоду 1-ї світової війни. 155. Літературознавча спадщина Михайла Возняка періоду 2-ї світової війни. 156. Жанрово-стильові особливості комедій І.К. Карпенка-Карого. 157. Поетика байок Івана Франка. 158. Творчість Миколи Вороного в контексті модерністського дискурсу. 159. Жанрова природа поем Івана Драча. 160. Літературний портрет Ірини Вільде міжвоєнного періоду. 161. Художній світ поетичної збірки Артура Дроня «Тут були ми». 162. Художній світ поетичної збірки Максима Кривцова «Вірші з бійниці». 163. Жанрові особливості роману Романа Іваничука «Хресна проща». 164. Художній світ роману Андрія Кокотюхи «Чорний ліс». 165. Літературний портрет Герасима Смотрицького на тлі українського відродження кінця XVI- початку XVII ст. 166. “Учительне Євангеліє” Кирила Транквіліона Ставровецького:жанрові і стильові виміри”. 167. Києво-Печерський патерик у “Житіях Святих” Дмитра Туптала. 168. Метафізика форми і простору у віршах Івана Величковського. 169. Образ мандрівника-паломника в давній українській літературі (на прикладі творів “Ходіння” ігумена Данила, “Мандри по святих місцях Сходу” Василя Григоровича-Барського). 170. Риторико-поетичний вимір біблійних мотивів у поезії Василя Барки (збірки “Апостоли”, “Океан”, “Псалом голубиного поля”). 171. Метафізика дому як модус присутності в поезії Василя Махна. 172. Роман Мирослава Дочинця «Криничар»: часові виміри й архітектоніка. 173. Екзистенційні сенси роману Мирослава Дочинця «Криничар». 174. «Камінний господар» Лесі Українки як драма-скульптура. 175. Інтерпретація міфічного образу Ніоби в поезії Лесі Українки і повісті Ольги Кобилянської. 176. Історична тематика у творчості Андрія Чайковського. 177. Реальні та міфологізовані події у романі «Козаки в Московії» Юрія Липи. 178. «Мандрівні персонажі» світової літератури в епопеї Юрія Клена «Попіл імперій». 179. Традиція сонцепоклонства в гуцульському романі Петра Шекерика-Дониківа “Дідо Иванчік”. 180. Тема УПА у творчості вісімдесятників. 181. Наукова, художня й публіцистична шевченкіана у творчості шістдесятників. 182. “Народжуйте себе, допоки світу…”. Традиція і новаторство у поезії Івана Драча. 183. Псалтир як джерело художньої образности української середньовічної та барокової літератури. 184. Метафізичний мотив дороги в українській бароковій поезії (Кирило Транквіліон Ставровецький, Лазар Баранович, Дмитро Туптало, Іван Величковський). 185. Жанрова своєрідність і риторична стратегія українських барокових «віршів на смерть»: від індивідуального до колективного досвіду. 186. Літературні алюзії на античність у творчості українських письменників ранньомодерної доби. 187. Орієнтальні мотиви у поетичній творчості Пантелеймона Куліша. 188. Українська еротична новела Марка Черемшини в контексті українського модернізму. 189. Орієнтальна тема в художній прозі Агатангела Кримського. 190. Франкознавчі студії Сергія Єфремова. 191. Художня проза Івана Липи: тематичне та естетичне новаторство. 192. «Окрушини» Ірини Вільде на тлі естетичних параметрів української літературної мініатюри. 193. Орієнтальні узори роману «Чорне озеро» та новелістики Володимира Ґжицького. 194. Грані правди й домислу: мемуаристика Михайла Рудницького. 195. Українська жіноча поезія в антологійній селекції Леоніли Міщенко. 196. «Мабуть-таки, є незамінні люди»: домінантні акорди мемуаристики Михайлини Коцюбинської. 197. Категорія камінності в модерній українській прозі кінця ХІХ — початку ХХ ст. («Камінний хрест» В. Стефаника, «На камені» М. Коцюбинського, «Камінна душа» Г. Хоткевича) 198. Гуцули і Гуцульщина у повістях М. Коцюбинського («Тіні забутих предків») і Г. Хоткевича («Камінна душа»). 199. Поезії в прозі Василя Стефаника: автобіографічна основа і концептуальні образи. 200. Українська родина у повісті «Кайдашева сім’я» та фільмі «Спіймати Кайдаша». 201. Новаторство роману Івана Нечуя-Левицького «Над Чорним морем»: естетичний і психологічний аспекти. 202. Дихотомія «свого» й «чужого» у «Пальмовому гіллі» Агатангела Кримського. 203. Доля людини в тоталітарному суспільстві (за романом Володимира Ґжицького «Ніч і день»). 204. Духовні й естетичні параметри епістолярної творчості: наукова концептологія Михайлини Коцюбинської. 205. Есеїстика Євгена Сверстюка: репертуар постатей, тем, жанрово-стильові особливості. 206. Богдан-Ігор Антонич у життєтворчості Юрія Андруховича. 207. Воєнна тема у прозі Марка Черемшини. 208. Літературний портрет Романа Кудлика. 209. Воєнна тема у творчості Василя Стефаника. 210. Стильова палітра «Сонячних кларнетів» Павла Тичини. 211. Літературний портрет Галини Крук. 212. Літературний портрет Зиновія Легкого. 213. Художній світ поезії Юлії Паєвської. 214. Творчість Максима Рильського в контексті української поезії 20–30-х років ХХ ст. 215. Проблема морального вибору в повісті Бориса Антоненка-Давидовича «Смерть». 216. Контрастні візії України у поетичній творчості Євгена Маланюка. 217. Екзистенційні виміри болю й віри у досвідах сучасної війни і старості (за романом Олени Пшеничної «Там, де заходить сонце») 218. Психологія «різних людей» і філософія їхніх життєвих пошуків у часі сучасної війни (за романом Ірен Роздобудько «Райські яблучка»).
|
A4.01 Середня освіта (українська мова та література)
| 1. «Не ученики, а мученики; не учителі, а мучителі…»: освітні дискурси української прози ХІХ століття. |
| 2. Викладання української літератури в Галичині у ІІ-й пол. ХІХ-го століття. |
| 3. Викладацька діяльність Костянтина Чеховича. |
| 4. Дидактична спадщина Євгена Пасічника. |
| 5. Етика інтерпретації художнього тексту і сучасна українська дидактика: постмодерністичні контроверсії. |
| 6. Іван Верхратський та Іван Франко: погляди на вивчення літератури. |
| 7. Іван Денисюк про аналіз художнього твору в школі. |
| 8. Іван Франко про шкільний аналіз художнього тексту. |
| 9. Іван Франко про шкільні підручники. |
| 10. Іван Франко як історик та теоретик української і загальноєвропейської методики вивчення літератури. |
| 11. Історик української методики викладання літератури Олександр Мазуркевич: науковий портрет. |
| 12. Історико-літературні концепції О. Дорошкевича («Українська література в школі» (1921), «Підручник історії української літератури» (1924)). |
| 13. Католицькі та православні школи в Україні 17-18 ст.: освітній аспект. |
| 14. Компетентнісні принципи формування програми з української літератури. |
| 15. Концепція вивчення української середньовічної та барокової літератури в підручниках архиєпископа Ігоря Ісіченка. |
| 16. Літературний портрет Ігоря Калинця як дитячого письменника. |
| 17. Літературно-педагогічна концептосфера Бориса Грінченка. |
| 18. Літературно-педагогічна концептосфера Уляни Кравченко. |
| 19. Методика викладання української літератури Омеляна Огоновського. |
| 20. Методична концептосфера викладання української літератури Бориса Степанишина. |
| 21. Михайло Возняк про вивчення української літератури. |
| 22. Міжпредметна інтеграція. Сучасні програми з викладання української літератури у школі і вищому навчальному закладі. Мистецтво програмування.
23. Проповідницька проза українського бароко як педагогічний інструмент: риторика, дидактика, образність. |
| 24. Націософський дидактизм поезії Олени Теліги і Олега Ольжича |
| 25. Омелян Партицький як педагог та автор шкільних підручників. |
| 26. Педагогічна діяльність Михайла Возняка. |
| 27. Педагогічна оптика романістики Зиновія Легкого («До Гераклових стовпів», «Се мого серця драма», «Театр над Летою»). |
| 28. Педагогічна проблематика статей Івана Франка у «Kurjer-i Lwowski-m». |
| 29. Педагогічні ідеї Мирослава Стельмаховича. |
| 30. Педагогічні мотиви у творчості Уляни Кравченко. |
| 31. Педагогічні наративи Михайла Возняка у журналі «Учитель». |
| 32. Педагогічні погляди Андрія Скоця. |
| 33. Підручники для викладання української літератури Омеляна Огоновського. |
| 34. Погляди Олександра Барвінського про методику вивчення української літератури. |
| 35. Поліфонія методичних праць Бориса Степанишина. |
| 36. Професор і ректор Леонід Рудницький: педагогічний спадок. |
| 37. Рецепція педагогічних праць Івана Франка на сторінках журналу «Учитель». |
| 38. Роль НТШ у розвитку української школи. Методичний аспект. |
| 39. Роман «Над Чорним морем» Івана Нечуя-Левицького: проблеми освіти й виховання. |
| 40. Світ дитини та проблеми виховання в епістолярному полілозі Агатангела Кримського з сучасниками. |
| 41. Світ дитини у творчості Олени Пчілки. |
| 42. Система поглядів на викладання української літератури Івана Денисюка. |
| 43. Сучасні підручники з методики викладання української літератури. |
| 44. Тематика sacrum в шкільному курсі української літератури. |
| 45. Теоретичні основи інтеграції викладання літератури у працях Григорія Клочека. |
| 46. Трансформація програм викладання української літератури у школі. Історіографічний канон. |
| 47. Франкознавство у Львівському університеті як навчальний предмет. |
| 48. Франкознавчі студії Михайла Возняка в журналі «Учитель». |
| 49. Шкільна історія української літератури в інтерпретації Іван Денисюка. |
| 50. Шлях від філантропізму Й. Песталоцці до прагматизму Д. Д’юї в художній і науковій спадщині І. Франка. |
| 51. Підручники та посібники для вивчення української літератури Івана Денисюка: традиції і новаторство.
52. Євангельська парадигма листів Григорія Сковороди до його учнів. 53. Інтернет та ШІ у навчанні української літератури в школі. 54. Роман Сергія Жадана «Інтернат» і традиції українського педагогічного роману. 55. Франкознавчі розвідки Івана Ющишина в журналі «Учитель». 56. Дитячий світ у ранній прозі Ірини Вільде. 57. Літературний портрет Івана Малковича як дитячого письменника. 58. Українська еміграційна література 1920–1930 років та перспективи її вивчення в середній школі. 59. Світ дитини у повісті Ігоря Калинця «Данка і крак». 60. Концепт дитини у творчості Василя Стефаника. 61. Літературний портрет Ігоря Калинця як дитячого письменника. 62. Західноукраїнська поезія 1920–1930 років та перспективи її вивчення на уроках літератури рідного краю в середній школі. 63. Багатогранність творчого доробку Юрія Липи та доцільність його вивчення у різних класах середньої школи.
|
З нетерпінням чекаємо на вас!