Методичні вебінари школи польської мови “Glossa”

03.12.2021 | 11:38

З 29 листопада до 02 грудня 2021 року викладачки кафедри польської філології (Алла Кравчук, Оксана Лозинська, Юлія Стефанишин, Христина Ніколайчук, Ірина Бундза, Леся Король, Ольга Туз, Уляна Євчук) брали участь у методичних вебінарах для вчителів польської мови як іноземної, організованих школою інозмених мов “Glossa” (Краків, Польща; https://e-polish.eu/szkolenia-i-konferencje-metodyczne-jezyk-polski-dla-obcokrajowcow).

Перший з них на тему “Lekcja szyta na miarę” був присвячений організації навчального процесу з польської мови як іноземної в аудиторії зі студентами, що перебувають на різному рівні мовної підготовки. Наступний (“Skąd brać wciąż nowe pomysły na lekcje?”) провела відома методистка, співавторка серії підручників з польської мови як іноземної, неодноразова гостя кафедри польської філології ЛНУ імені Івана Франка Івона Стемпек. Доповідачка розповіла про нові креативні ідеї для проведення занять з польської мови на основі фотографій чи вирізок із форумів або чатів, типи завдань та вправ для студентів усіх рівнів мовної підготовки, а також поділилася роздумами на тему ризиків та переваг того чи іншого типу завдань, розповіла, яким чином зацікавити студентів польською культурою, музикою чи навіть рекламою.

На третьому вебінарі на тему “Coaching językowy, a co to takiego?” представлено основні аспекти мовного коучингу та можливості використання коучингових прийомів у роботі вчителя. Лекторка Маґдалена Дось описала типові труднощі у вивченні мови; поділилася переліком класичних питань коуча до клієнта; показала основні етапи нейролінгвістичного коучингу; влучно порівняла вивчення іноземної мови з підкоренням гірських вершин чи спортом, а вчителя з тренером, а навіть з актором у театрі.

Темою останньої зустрічі стало навчання польської фонетики (“Fonetyka – w dialogu i z przytupem”). Спікер Йоанна Станек розповіла про важливі аспекти у навчанні фонетики, а саме систематичність, різноманітність вправ, навчання за допомогою ігор, створення комунікативних ситуацій. Авторка поділилася креативними ідеями навчання, такими як: використання хмари проблемних польських слів, фонетичного бінґо, паронімів, ономатопей. Звернула також увагу на те, що тренувати потрібно не лише вимову окремих звуків, а також інтонацію. Запропонувала аудіовізуальні матеріали для зацікавлення студентів на заняттях з фонетики польської мови.