Запрошуємо на загальноуніверситетську вибіркову дисципліну “Як писати та що читати про війну”
02.03.2023 | 21:04
Шановні студенти, запрошуємо долучитися у 6-ому семестрі навчання до авторського курсу з художнього письма «Як писати та що читати про війну” знаної в Україні та за кордоном письменниці та літературознавчині Галини КРУК.
![🗨️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t80/1/16/1f5e8.png)
Ви зможете не лише ознайомитися із сучасною українською літературою про російсько-українську війну 2014—2023 рр., а й побачити на практиці, який інструментарій має художня література для опису реалій війни, проживання та осмислення драматичних досвідів та травм, яких неможливо уникнути в сучасних умовах.
![▪️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/25aa.png)
В українській літературі війна породила цілий пласт творів воєнної проблематики, написаних письменниками-ветеранами, учасниками бойових дій, а також професійними письменниками, і ці твори разюче відрізняються від описів попередніх воєн (включно з літературою українського резистансу).
![▪️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/25aa.png)
Специфічні реалії українсько-російської війни (як-то її «гібридність», перенесення бойових дій в інформаційний простір, використання ворожої пропаганди та провокації, злочини проти українських громадян на окупованих територіях та гуманітарні наслідки окупації, проблеми біженців та внутрішньо-переміщених осіб, адвокація України за кордоном тощо) зумовили пошуки нової художньої мови й нових художніх засобів, та породили унікальні наративи, яких українська література досі не мала в своєму арсеналі.
![▪️](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/25aa.png)
Війна є абсурдною реальністю, в якій кожен із нас шукає свій спосіб пережити травми та зберегти здоровий глузд.
![💬](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t6e/1/16/1f4ac.png)
“На матеріалі найновіших українських творів про війну аналізуватимемо форми та формування наративів війни та вивчатимемо художнє письмо як терапевтичну практику проговорювання власного травматичного досвіду”, — Галина Крук.