Педагогічна (асистентська) практика
Тип: Нормативний
Кафедра: української мови імені професора івана ковалика
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 6 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 180 | ФЛу-21м | доцент СКОЛОЗДРА-ШЕПІТКО Олеся |
ФЛл-21м | доцент СКОЛОЗДРА-ШЕПІТКО Олеся | ||
ФЛт-21м | доцент СКОЛОЗДРА-ШЕПІТКО Олеся | ||
ФЛф-21м | доцент СКОЛОЗДРА-ШЕПІТКО Олеся |
Опис курсу
Педагогічна (асистентська) практика магістрів-філологів дозволяє студентам-магістрам отримати досвід роботи в галузі освіти. Педагогічна (асистентська) практика студентів-магістрів є важливою частиною професійної підготовки фахівців-філологів. Як результат – дає можливість магістрам долучитися до процесу викладання у вищій школі, набути відповідного досвіду.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета педагогічної (асистентської) практики полягає в тому, щоб магістранти здобули практичні педагогічні навички та досвід викладацької роботи, необхідні для викладання дисципліни за профілем отриманої спеціальности у вищих навчальних закладах. Здобувачі вивчають практику викладання філологічних дисциплін, удосконалюють теоретичні знання у сфері філології. Педагогічні (асистентській) практиці передує вивчення курсів з педагогіки вищої школи та методики викладання фахових дисциплін у вищих навчальних закладах.
Завдання практики:
- ознайомлення з основними законодавчими документами, що стосуються вищої школи;
- безпосереднє ознайомлення студентів-магістрантів з формами та методами викладання дисциплін філологічного спрямування;
- ознайомлення з основними принципами, формами й методами викладання спеціальних дисциплін у вищій школі;
- поглиблення і закріплення набутих теоретичних знань із спеціальних і психолого-педагогічних дисциплін, застосування їх при розв’язанні конкретних завдань практики;
- формування умінь планування та організації навчально-методичної роботи викладача, оволодіння методикою розробки навчально-методичних матеріалів для використання в процесі підготовки фахівців ступеня вищої освіти «бакалавр»;
- оволодіння методикою проведення різних типів аудиторних занять у вищій школі та організації самостійної роботи студентів;
- розвиток професійних умінь педагогічної діяльності викладача;
- вироблення умінь професійного і педагогічного спілкування із студентською аудиторією;
- розвиток професійно значущих якостей особистості;
- виховання морально-етичних якостей викладача вищої школи, потреби в самоосвіті;
- виховання творчого підходу до навчально-методичної роботи, наукової праці, формування потреби у самовдосконаленні, підвищенні своєї кваліфікації;
- здобуття професійних якостей майбутнього викладача (вміння готувати лекційний матеріал з використанням останніх досягнень філологічної науки; чітко, доступно, логічно і послідовно викладати цей матеріал студентам, керувати аудиторією тощо);
- формуванні вміння критично оцінювати лекції та семінарські заняття своїх колег та робити висновки щодо організації власної викладацької роботи.
Рекомендована література
- Закон України «Про вищу освіту». Закон від 01.07.2014 № 1556 VII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vnz.org.ua/ zakonodavstvo/111_zakon_ukrayiny_pro_vyschu_osvitu.
- mon. gov. ua
- Стандарт вищої освіти. За спеціальністю 035 «Філологія» галузі знань 03 «Гуманітарні науки» для другого (магістерського рівня) вищої освіти // https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/035-filologiya-magistr.pdf
- Освітня програма. Галузь знань – 03 “Гуманітарні науки”. Спеціальність – 035 “Філологія” (https://philology.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/Osvitnia-prohrama-2022-035.01-mahistry.pdf
- Навчальний план підготовки магістра з галузі знань 03 «Гуманітарні науки» за спеціальністю 035 «Філологія» спеціалізації 035.01 «Українська мова та література.– Режим доступу: https://philology.lnu.edu.ua/academics/master/curriculum-ukrajinska-mova-ta-literatura»
- Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [науковий редактор українського видання доктор пед. Наук, проф. С. Ю. Ніколаєва]. – К. : Ленвіт, 2003. – 273 с.
- Лінгвістична підготовка майбутніх фахівців: ефективні технології навчання: монографія / Олена Семеног, Вікторія Герман, Олександр Земка, Ольга Рудь, Наталія Громова, Наталя Пономаренко, Інна Левенок, Марина Ячменик. Суми : сумдпу імені А. С. Макаренка, 2017. 351 с.
- Копусь О. А. Теоретичні засади формування фахової лінгводидактичної компетентності майбутніх магістрів-філологів у вищому навчальному закладі : [монографія]. 429 с.
Матеріали
Наказ про проведення асистентської практики
Педагогічна (асистентська) практика E-learning course.
Перелік документів для звіту:
Графік проведення залікових занять
Схема конспекту практичного заняття
Схема аналізу (рецензія) відвіданого заняття