Основна слов’янська (польська) мова: граматико-лексико-комунікативний цикл. Ч. 2
Тип: Нормативний
Кафедра: польської філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 3.5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 32 | доцент Лозинська О. | ФЛк-21 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 64 | ФЛк-21 | Євчук У., Наконечна А. |
Опис курсу
У результаті вивчення курсу студенти повинні
знати:
- правила польської літературної вимови;
- основні правила орфографії сучасної польської мови;
- основні правила польської словозміни (іменник, прикметник, займенник, числівник, дієслово);
- найтиповіші моделі польського словотворення;
- основні особливості синтаксичної структури польської мови;
- лексику (частково фразеологію) найпоширеніших тематичних полів;
- основні принципи польської орфографії;
- історичні передумови та правила написання польських звуків;
- особливості правопису деяких відмінкових форм;
- правопис словосполучень, слів з префіксами, дериватів, утворених від прийменникових словосполучень, прийменників, займенників, часток, заперечення nie зі словами, великої та малої літер, скорочень та абревіатур;
- правила переносу слів;
- принципи транслітерації українського алфавіту польською мовою.
вміти:
- читати та писати польською;
- спілкуватися у типових комунікативних ситуаціях, вживаючи нормативні граматичні та синтаксичні конструкції;
- розуміти тексти на слух та писані тексти середнього рівня складності, писати різного типу тексти (оголошення, листівка, привітання, лист, біографія того), перекладати, користуючись різними типами словників, текти середнього рівня складності з польської мови українською та незначного рівня складності – з української мови польською;
- застосовувати на письмі теоретичні знання з орфографії;
- пояснити та обґрунтувати написання букв та буквосполучень;
- виявити причини виникнення орфографічних помилок;
- писати словникові диктанти з коментуванням;
- уміти транслітерувати український текст польською мовою;
- самостійно працювати, оволодіваючи практичними навичками грамотного письма.
Рекомендована література
Модуль 1
Базова
- Burkat A., Jasińska A. Hurra po polsku 2. Kraków, 2007.
- Gałyga D. Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących. Kraków, 2001.
- Garncarek P. Czas na czasownik. Kraków, 2001.
- Garncarek P. Nie licz na liczebnik. Warszawa, 2009.
- Lipińska E. Księżyc w butonierce. Kraków, 2004.
- Lipińska E. Z polskim na ty. Podręcznik do nauczania języka polskiego dla stopnia progowego. Kraków, 2003.
- Martyniuk W. Mów do mnie jeszcze. Podręcznik języka polskiego dla średniozaawansowanych. Kraków, 1991.
- Mędak S. Liczebnik też się liczy! Kraków, 2004.
- Pasieka M. Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. Wrocław, 2001.
- Pyzik J. Przygoda z gramatyką. Fleksja i słowotwórstwo imion. Kraków, 2000.
Модуль 2
- Arctowa I. Razem czy osobno. Zasady pisowni łącznej i rozdzielnej ze słownikiem. Warszawa, 1972.
- Cieplak L. Podstawowe zasady pisowni polskiej z ćwiczeniami i słownikiem ortograficznym. Warszawa, 1961.
- Gawdzik W. Ortografia na wesoło i na serio. Warszawa, 1995.
- Iwanek J. Nauczanie ortografii w gimnazjum, liceum i szkole podstawowej. Warszawa, 1999.
- Jodłowski S. Losy polskiej ortografii. Warszawa, 1979.
- Jodłowski S., Taszycki W. Zasady pisowni polskiej i interpunkcji ze słownikiem ortograficznym. Wrocław etc., 1959.
- Kryński A. Prawidła pisowni polskiej. Lwów, 1910.
- Lipińska E. Nie ma róży bez kolców. Kraków, 1999.
- Łazarowycz O. Ortografia języka polskiego. Iwano-Frankiwsk, 1999.
- Nowak F. Ksiązka do nauczania ortografii. Klasa 4, 5, 6, 7. Bydgoszcz, 1992.
- Nowak I. Uczę się ortografii. Klasy 4-5, 6-8. Warszawa, 1996.
- Poprawnie po polsku : poradnik językowy PWN / wybór i opracowanie A. Kubiak-Sokół ; autorzy odpowiedzi M. Bańko [i 20 pozostałych]. – Warszawa: Wydanictwo Naukowe PWN, 2021.
- Przyłubscy E. i F. Gdzie postawić przecinek. Warszawa, 1973.
- Wielki słownik ortograficzny PWN z zasadami pisowni / Oprac. Polański E. Warszawa, 2003.
- Wójcik J. Nauka ortografii i interpunkcji. Wiadomości i ćwiczenia dla uczniów klas 4-6. Warszawa, 1989.
- Wójcik J. Ortografii i interpunkcji nauczę się sam. Warszawa, 1989.
- Zarycz E. Ortografia polska w ćwiczeniach dla obcokrajowców. – Kraków: Prolog, 2022.
Інформаційні ресурси
http://www.popolskupopolsce.edu.pl/baza-wiedzy
http://www.dyktanda.net/
http://www.dyktanda.net/dyktando-22.php
http://korpus.pwn.pl/
http://www.korpusy.net/index.php/zastosowania-korpusow-jzykowych/110-korpus-ipi-pan-przykad-zastosowaniahttp://korpus.pl/
https://e-learning.lnu.edu.ua/course/view.php?id=2995
https://learningapps.org/
https://www.ortograf.pl/
https://audioteka.com/pl/
https://dobryslownik.pl/
https://wolnelektury.pl/katalog/lektury/
https://www.umiemypolski.pl/cwiczenia-pisownia-wyrazow