Сучасна слов’янська драма

Тип: На вибір студента

Кафедра: слов’янської філології імені професора іларіона свєнціцького

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
316професор ТАТАРЕНКО АллаФЛблг-21м, ФЛхрв-21м, ФЛчес-21м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
316ФЛблг-21мпрофесор ТАТАРЕНКО Алла
ФЛхрв-21мпрофесор ТАТАРЕНКО Алла
ФЛчес-21мпрофесор ТАТАРЕНКО Алла

Опис курсу

Курс «Сучасна слов’янська драма» призначений для студентів-магістрів другого року навчання. Головними завданнями вивчення дисципліни є ознайомлення з основними тенденціями розвитку драми у сучасних слов’янських літературах, засвоєння цих знань і уміння застосовувати їх на практиці.

Завданням курсу «Сучасна слов’янська драма» є ознайомлення студентів-славістів з найновішими тенденціями розвитку драми у літературах слов’янських народів та їхніми чільними представниками. Курс покликаний забезпечити розуміння головних тенденцій розвитку драматургії кінця ХХ-початку ХХІ століття на прикладі зміни поетикальних прозових парадигм у слов’янських літературах. Вивчаючи цю дисципліну, студенти отримують широку палітру інформації літературно-теоретичного й історико-літературного характеру, вчаться оперувати відповідними термінами, а також знайомляться з найсучаснішими тенденціями розвитку української та  (передовсім словінослов’янської драматургії.

 Курс містить компаративну складову, допомагаючи «вписати» твори української та інших слов’янських літератур у контекст світової драматургії, а також побачити їхній зв’язок з актуальним життям, розвитком науки й культури.

Широкий огляд драматичного компоненту сучасних слов’янських літератур допомагає зорієнтуватись у найактуальніших явищах письменства, слугує добрим теоретичним підґрунтям для вивчення окремих слов’янських письменств ХХІ століття. Курс «Сучасна слов’янська драма» привчає до практики «close reading», спонукає бачити паралелі між драматургією та життям, вчить читати світ як текст.

Мета курсу –  допомогти студентові оволодіти знаннями про основні тенденції розвитку сучасної слов’янської драми і запропонувати алгоритм для їх постійного оновлення.

Курс має загальнотеоретичні і практичні цілі.

Загальнотеоретичні цілі курсу «Сучасна слов’янська драма» полягають в тому, щоб:

  • зрозуміти головні еволюційні процеси, які відбуваються в драматургічному сегменті літератур постмодерної доби;
  • осмислити філософське й культурологічне підґрунтя сучасної драматургії;;
  • усвідомити зв’язок між окремими національними літературами однієї епохи, як і відмінності між ними.

Практичні цілі курсу вбачаємо в тому, що він допоможе:

  • сформувати картину сучасного драматургічного письменства і зорієнтуватися в його розмаїтій пропозиції;
  • розвинути навички креативного читання драматургічного тексту;
  • усвідомити характер зв’язку між сучасною драматургією та реальністю;
  • отримати багату й різнобічну інформацію про важливі твори сучасної слов’янської драматургії;

 майбутнім перекладачам допоможе зорієнтуватись у тому, які драми їм було б цікаво перекладати.

Рекомендована література

  1. Липківська А. Світ у дзеркалі драми. – К., 2007.
  2. Айдачич Д. Передмова. Новітня сербська п’єса. Київ, 2006. С. 7-34.
  3. :: Projekat Rastko – Kijev -Lavov::
  4. Айдачич Д., Білик Н., Сербська драма в національному та європейському історико-літературному контексті. Київ, 2016.
  5. Бондарева О. Міф і драма у новітньому літературному контексті: поновлення структурного зв’язку через жанрове моделювання. – К., 2006. – С. 339–341.
  6. 2. Даниленко В. Театр у шухляді: Чи існує сучасна українська драма? // Кур’єр Кривбасу. – 2006. – №199. – С. 173–179.
  7. 3. Когут О. Риси психологізму в постмодерній драмі // Слово і час. – 2010. – №4. – С. 94–101.
  8. 4. Когут О. Міфологізація урбаністичного часопростору в сюжетах сучасної української драматургії // Слово і час. – 2011. – №2. – С. 67–74.
  9.  Мафтин Н. У пошуках новітньої Мельпомени: «Міфоепічний маньєризм» сучасної української драматургії: рецензія // Слово і час. – 2007. – №2. – С. 84–88.
  10. Мірошниченко Н. Українська драматургія посттоталітарного періоду в міфологічному контексті. untitled (nbuv.gov.ua)
  11.  Мірошниченко Н. Сучасна українська драматургія: деструкція міфів та пошук нових територій // Дніпро. – 2009. – №1. – С. 116–119.
  12. Mirošnyčenkо N. Drama nezavisne Ukrajine: stilski trendovi u kontekstu društvenokulturnih promjena. Književna smotra, br.53., 2021.
  13. Тексти драм сучасних слов’янських письменників.

 

Допоміжна

Сучасна польська драматургія: між детективом і терапією | Збруч (zbruc.eu)

Театр у книжці: яку драматургію друкують в Україні (chytomo.com)

Що ми знаємо про чеську драматургію? – ЛітАкцент – світ сучасної літератури (litakcent.online)

Станіслав Стратієв. Автобус. Дія 1 – YouTube

Станіслав Стратієв. Автобус. Дія 2 – YouTube

Ольга Мацюпа | UKRDRAMAHUB

Драматургічна Інтернет-бібліотека (kurbas.org.ua)

БІБЛІОТЕКА (kurbas.org.ua)

Робоча програма

Завантажити робочу програму

Силабус:

Завантажити силабус