Теорія літератури (славісти+сходознавці)

Тип: Нормативний

Кафедра: теорії літератури та порівняльного літературознавства

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
105.5Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1116доцент ГАЛЕТА ОленаФЛк-21м, ФЛа-21м, ФЛя-21м, ФЛп-21м, ФЛхрв-21м, ФЛслц-21м, ФЛчес-21м, ФЛсрб-21м, ФЛблг-21м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1132ФЛк-21мТЕПЛА Юлія
ФЛа-21мдоцент ГАЛЕТА Олена
ФЛя-21мдоцент ГАЛЕТА Олена
ФЛп-21мдоцент ГАЛЕТА Олена
ФЛсрб-21мТЕПЛА Юлія
ФЛслц-21мТЕПЛА Юлія
ФЛблг-21мТЕПЛА Юлія
ФЛхрв-21мТЕПЛА Юлія
ФЛчес-21мТЕПЛА Юлія

Опис курсу

Курс «Теорія літератури» призначений для студентів п’ятого року навчання (магістерський рівень підготовки) і покликаний підсумувати, узагальнити і поглибити попередні знання про природу літератури, літературознавчі методології й інтерпретаційні практики, зорієнтувати слухачів у сучасному полі літературознавчих досліджень, випрацювати навички цілеспрямованого пошуку й використання літературознавчого інструментарію для провадження власного дослідження. Курс пропонує інтегрований огляд розвитку основних літературознавчих ідей, наскрізних дослідницьких напрямків у рамках епохи модерну (Нового часу) і модернізму (ХХ-ХХІ століття), впроваджує до сучасних дискусій про роль, статус та операційну спроможність теоретико-літературного знання.

Результати навчання:

  • знати:
  •  основні принципи теорії літератури як засадничої й водночас інтегративної літературознавчої дисципліни;
  • етапи становлення літературознавчої думки, підстави формування й реформування загальних уявлень про літературу;
  • дослідницьку методологію й аналітичний інструментарій основних літературознавчих шкіл ХХ-ХХІ століття;
  • рецепцію й апробацію теоретико-літературних концепцій в українській літературознавчій традиції;
  • тематику й аргументацію сучасних літературно-теоретичних дискусій;
  • актуальні проблеми сучасних літературзнавчих досліджень та інтердисциплінарних пошуків.
  • вміти:
  • визначати сутність і межі літератури як форми культурної діяльності і як сучасної художньої практики;
  • аналізувати й інтерпретувати художні явища з огляду на їх місце в літературній традиції й сучасному контексті;
  • визначати літературознавчі поняття й досліджувати їхнє наповнення і функціональну продуктивність;
  • самостійно формулювати дослідницькі літературознавчі завдання й добирати відповідний теоретико-методологічний інструментарій;
  • давати експертну оцінку, провадити фахові дискусії в ділянці сучасного літературознавства, літературної критики й міждисциплінарних гуманітарних досліджень.

Робоча програма

Завантажити робочу програму

Силабус:

Завантажити силабус