Вступ до мовознавства (сходознавці)
Тип: Нормативний
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 3 | Залік |
2 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 16 | доцент ГОНТАРУК Лариса | ФЛа-11, ФЛч-11, ФЛя-11, ФЛх-11 |
2 | 16 | доцент ГОНТАРУК Лариса | ФЛа-11, ФЛх-11, ФЛя-11, ФЛч-11 |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФЛа-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса |
ФЛх-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса | ||
ФЛч-11 | |||
ФЛя-11 | |||
2 | 16 | ФЛа-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса |
ФЛч-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса | ||
ФЛх-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса | ||
ФЛя-11 | доцент ГОНТАРУК Лариса |
Опис курсу
Анотація навчальної дисципліни:
“Вступ до мовознавства” — пропедевтичний курс, що ознайомлює студентів з базовими теоретичними поняттями мовознавства, тому він займає важливе місце у підготуванні кваліфікованих фахівців-філологів.
Мета: ознайомлення студентів з основними поняттями мовознавства та методами ї дослідження.
Найважливішими завданнями курсу є:
1. Визначити коло дослідження загального, конкретного та прикладного мовознавства, з’ясувати їх місце серед інших наук, дати характеристику сучасним напрямам лінгвістики
2. Навчити застосовувати методи лінгвістичних досліджень
3. Ознайомити студентів з природою, сутністю, структурою, теоріями походження мови та письма
4. Розглянути основні поняття та категорійний апарат структурної лінгвістики, ознайомити слухачів з основними характеристиками одиниць різних рівнів мови та мовлення
5. Окреслити найважливіші проблеми класифікації мов світу.
Результати навчання:
• знати:
природу, сутність, структуру, теорії походження мови та письма; сучасні напрями лінгвістичних досліджень у світовому мовознавстві та в Україні; основні поняття та категорійний апарат загального мовознавства; принципи класифікації мов світу.
• вміти:
Розрізняти одиниці різних мовних рівнів; застосовувати методи лінгвістичних досліджень для аналізу одиниць різних рівнів мови та мовлення; визначати місце мови за типологічною та генеалогічною класифікацією; давати дефініцію мовознавчим термінам, передбаченим програмою.
Курс пов’язаний з іншими навчальними дисциплінами. До їх числа входять “Ділова українська мова”, “Загальне мовознавство”, “Сучасна англійська мова. Фонологія. Лексикологія. Лексикографія. Морфологія. Синтаксис.” “Лексикографія та корпусна лінгвістика”, “Порівняльно-історичне мовознавство”, “Історія англійської мови”.
Форма звітності: екзамен
Мова вивчення: українська
Матеріали
Інформаційні ресурси
1. Лінгвістичний портал MOVA.info http://www.mova.info
2. Wikipedia. http://www.wikipedia.org
3. Український лінгвістичний портал http://www.ulif.org.ua/ulif/
4. Портал української мови та культури http://slovnyk.net/