Лінгвістика реклами («Українська мова та література», «Середня освіта (Українська мова та література)»
Тип: На вибір студента
Кафедра: загального мовознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 6 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 64 | доцент ГРИГОРУК Світлана | ФЛу-31, ФЛу-32, ФЛу-33, ФЛу-34, ФЛл-31, ФЛо-31, ФЛо-32 |
Опис курсу
Курс «Лінгвістика реклами» покликаний дати студентам уявлення про предмет і завдання лінгвістичного рекламознавства як новітнього напряму лінгвістичних досліджень.
Об’єкт вивчення курсу – явища вербальної та невербальної рекламної комунікації як організованої системи з певним інвентарем елементів та функціонально зумовленими структурованими відношеннями між ними. Предмет дослідження –лінгвістичні та семіотичні особливості рекламних текстів і моделі їх породження.
Мета курсу – дати теоретичне обґрунтування особливостей рекламного дискурсу та ознайомити студентів з моделями рекламних текстів різного типу, що функціонують у сучасному комунікативному просторі.
Завдання курсу:
- навчити студентів осмислювати складний багатоаспектний феномен реклами з лінгвістичних позицій;
- показати, що сучасні теорії мовознавства є підґрунтям для такої прикладної галузі, як створення рекламних текстів (вербальних і креалізованих);
- навчити студентів усвідомлювати лінгвальні особливості рекламних текстів та засоби їх створення;
- ознайомити студентів з основними принципами та прийомами створення рекламних текстів.
Курс допоможе студентам:
- оволодіти основними принципами дослідження рекламних текстів, викладеними в працях сучасних вітчизняних та зарубіжних дослідників;
- фахово аналізувати різнорівневі мовні засоби та стилістичні фігури у текстах реклами;
- оволодіти навичками створення різножанрових рекламних текстів різного призначення;
- оволодіти стратегіями і тактиками рекламного впливу за допомогою вербальних і невербальних засобів.
Очікувані результати навчання:
знати:
- предмет та завдання курсу;
- базові поняття курсу; метамову сучасного лінгвістичного рекламознавства;
- основні напрями дослідження лінгвістики реклами;
- види та форми реклами;
- типологічні особливості рекламного дискурсу;
- жанрову типологію рекламних повідомлень;
- структуру рекламного тексту;
- функції різнорівневих мовних одиниць у рекламних текстах;
- комунікативні стратегії й тактики реалізації сугестивно-маніпулятивного впливу в рекламному дискурсі;
- основні принципи та прийоми створення рекламних текстів.
вміти:
- оцінювати здобутки вчених у розробці проблем лінгвістичного рекламознавства;
- знаходити у рекламному тексті та інтерпретувати різнорівневі мовні засоби: фонетичні, графічні, лексичні, фразеологічні, словотвірні, морфологічні, синтаксичні;
- моделювати мовні і позамовні одиниці та конструкції, що функціонують у рекламі;
- самостійно створювати рекламні тексти різних жанрів і різного призначення з використанням різних семіотичних кодів;
застосовувати набуті знання і вміння у практиці викладання рідної чи іноземної мови, зокрема пропонувати завдання, спрямовані на аналіз і конструювання рекламних текстів.Форми та методи навчання: лекції, консультації, самостійна робота.
Форма звітності: залік.
Мова навчання: українська.
Рекомендована література
Рекомендована література:
- Булах Т.Д. Реклама у видавничій справі: навч. посібник. – Харків: Форт, 2011.
- Гузенко С. В. Прагмалінгвістика рекламного дискурсу: монографія. – Миколаїв: Іліон, 2014.
- Джефкінс Ф. Реклама: практ. посіб. /пер. з 4-го англ. вид. О.О.Чистякова; доповнення і редакція Д. Ядіна]. – К.: Т-во Знання, 2008.
- Зірка В. В., Кожушко С.П., Столярова Л. П. Словник рекламних термінів: російсько-українсько-англійський. –Дніпропетровськ: ДУЕП, 2006.
- Іванова І. Б. Еволюція лінгвостилістикирекламного дискурсу в мовному просторі України. – Харків: Юрайт, 2016.
- Іванова І. Б. Історія української реклами: мовностилістичний аспект: монографія / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – Харків: Юрайт, 2016.
- Крутько Т. В. Англомовна реклама у віртуальному просторі: монографія. – Рівне: Волинські обереги, 2013.
- Кутуза Н.В. Комунікативна сугестія в рекламному дискурсі: психолінгвістичний аспект: монографія. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2018.
- Кутуза Н.В. Рекламний та PR-дискурс: аспекти впливу. – К.: Видавничий дім Дмитра Бураго, 2015.
- Кутуза Н.В., Ковалевська Т. Ю. Короткий асоціативний словник рекламних слоганів. – Одеса: Астропринт, 2011.
- Реклама та PR у масовоінформаційному просторі / [Т. Ю. Ковалевська, Н. В. Кондратенко, Н. В. Кутуза та ін.; за заг. ред. О. В. Александрова]. – Одеса: Астропринт, 2009.
- Рекламний креатив: навч. посібник / Укладачі: О.І.Вікарчук, О.О. Калініченко, С.М. Ніколаєнко, І.О. Пойта. – Житомир: Видавець О. О. Євенок, 2018.
- Різун В. В. Лінгвістика впливу: монографія / Різун В.В., Непийвода Н. Ф., Корнєєв В. М. – К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2005.
- Хавкіна Л.М. Сучасний український рекламний міф: монографія. – Харків: Харківське історико-філологічне товариство, 2010..
- Benedikt A. Reklama jako proces komunikacji. – Wrocław: Astrum, 2005.
- Budzyński W. Reklama. Techniki skutecznej perswazji. – Warszawa: Poltext, 2006.
- Cook G. The Discourse of Advertising. – 2nd edition. – New York, 2001.
- Goddard A. The Language of Advertising: Written Texts. – London; New York, 2002.
- Hackley C. Advertising and Promotion: Communicating Brands. – London, 2005.
- Spychalska M., Hołota Słownik sloganów reklamowych. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.
- Vestergaard T., Shroder K. The Language of – Oxford: Blackwell Publishers Ltd., 1985.