Методика викладання польської літератури у вищій школі

Тип: На вибір студента

Кафедра: польської філології

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
25Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
216Левко У.ФЛк-11м, ФЛчес-11м

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
232ФЛк-11мЛевко У.
ФЛчес-11мЛевко У.

Опис курсу

Метою викладання навчальної дисципліни «Методика викладання польської літератури у вищій школі» є ознайомлення студентів з теоретичними основами методики викладання польської літератури (методи роботи, набуття конкретних умінь, навчання (популяризація) літератури в контексті історії культури та міжпредметних зв’язків, а також набуття практичних навичок: планування занять, написання
конспектів, використання в процесі навчання різних методів (відповідно до потреб групи), оцінка успішності учнів, розробка тестів та творчих завдань, підготовка навчально-методичних посібників.

Результати навчання:

знати:

ідеї сучасного викладання польської літератури; різні методи викладання зарубіжної літератури, польської зокрема; основні поняття і термінологію, яка стосується викладання я польської літератури; різні аспекти дидактичних ситуацій у вивченні польської літератури в Україні; специфіку навчання польської літератури в Україні; принципи навчання (презентації) міжпредметних зв’зків в межах курсу вивчення польської літератури; специфіку навчання дітей та молоді; доступні в Україні підручники для викладання польської літератури; мультимедійні засоби для викладання польської літератури у вищій школі.

вміти:

запланувати урок, скласти конспект уроку; аналізувати підручник з точки зору методики викладання, змісту, відповідності для конкретної групи; впровадити до уроку з літератури елементи культури; використати на уроці мультимедійні засоби; визначити рівень літературознавчої компетентності учня; здійснити оцінку успішності учня; створити приємну та дружню атмосферу на уроці.

Рекомендована література

Основна:

  1. Київські полоністичні студії. – Т. 17 : Українська полоністика: проблеми, школи, сильветки, Київ, 2010.
  2. Кравчук А., Ковалевський Є. Методика викладання польської мови. Мова і культура в полоністичній дидактиці в Україні: підручник для вищих навч. закладів. Київ, 2017
  3. Мірошниченко Л. Методика викладання світової літератури в середніх навчальних закладах. Підручник. Київ, 2007.
  4. Степанишин Б. Стратегія і тактика в літературній освіті учнів, Тернопіль, 2003.
  5. Яценко Т. О. Тенденції розвитку методики навчання української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах (друга половина ХХ–початок ХХІ ст.): монографія. Київ : Пед. думка, 2016
  6. Adamczuk-Stкplewska A. Polska literatura najnowsza (1989-2009) w szkole, Lublin 2012.
  7. Adaptacje I. Język – Literatura – Sztuka. Biblioteka „Postscriptum Polonistycznego”. Tom 3. Red. W.Hajduk-Gawron, A.Madeja, Katowice, 2013
  8. Bodzioch-Bryła B. Gry w literaturę. Literackie paralele audiowizualne jako wynik konwergencji literatury i nowych mediów // Biblioteka Postscriptum Polonistycznego. 2015- – №5. – S.11-33.
  9. Bortnowski S., Jak uczyć poezji?, Warszawa 1998.
  10. Bortnowski S., Zdziwienia polonistyczne, czyli o sztuce na lekcjach polskiego, Warszawa 2003.
  11. Borucki M. Polskie gniazda literackie. – Warszawa: Sport i turystyka – Muza SA, 2009
  12. Cudak R. Reanimacje polskiej poezji. O wierszach, które się ogląda i które się słucha. Webinarium https://www.youtube.com/watch?v=1uOMpkZS_ak
  13. Czerkies Tamara, Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego (z elementami pedagogiki dyskursywnej), Kraków, 2012
  14. Czytaj po polsku. Materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego. Tom 5. Andrzej Sapkowski „Wiedźmin”(C2) / oprac. Malejka J. – Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015
  15. Czytaj po polsku. T. 7: Stanisław Lem: „Jak ocalał świat” (B1–B2), „Maszyna Trurla” (B2 –C1), „Wyprawa pierwsza A, czyli Elektrybałt Trurla” (C1–C2). Mat. pomoc. do nauki języka polskiego jako obcego; dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych. Wyd. 4. – Katowice, 2019
  16. Danieluk M., TIK w pigułce. Narzędziownik nauczyciela, Poznań 2019.
  17. Dialog kultur w edukacji. Red. B. Myrdzik, M. Karwatowska, Lublin 2009.
  18. Dukaj J. Katedra. — Kraków: Wydawnictwo Literackie. — 2017.
  19. Edukacja polonistyczna i literatura. Red. W. Sawrycki, M. Wróblewski, Toruń 2000.
  20. Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności, red. Anna Janus-Sitarz, Kraków 2010
  21. Gutowska M., Gutowski B. Historia sztuki. Rzeźba, Warszawa, 2016.
  22. Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, / red. R. Cudak, J. Tambor (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, 2001
  23. Kulpa-Szustak I., Wojtulewicz J., Wszystko jest poezja… Poradnik dla nauczycieli przygotowujących uczniów do interpretacji utworów poetyckich na maturze, Warszawa 2014.
  24. Leszczyński G., Książki pierwsze – książki ostatnie? Literatura dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności, Warszawa 2012
  25. Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej. Seminarium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach 16. 03.2017 (запис доповідей: http://serwer1573845.home.pl/pub/US_2017_SEM/#p=5)
  26. Marzec-Jóywicka M. Między partnerstwem a mistrzostwem. Nauczyciel polonista we współczesnej szkole, Lublin 2017
  27. Nowoczesność i tradycja w kształceniu literackim. Podręcznik do ćwiczeń z metodyki języka polskiego, red. Barbara Myrdzik, Lublin 2000
  28. Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty. Red. A. Janus-Sitarz, Kraków, Universitas, 2006.
  29. Polska półka historyczna. Red. A. Tambor., Katowice, Wdawnictwo Gnome, 2020
  30. Relacje między kulturą wysoką i popularną w literaturze, języku i edukacji Red. B. Myrdzik, M. Karwatowska, Lublin 2005.
  31. Seretny A., Lipińska E. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków, 2016.
  32. Szkolna lektura bliżej teraźniejszości, red. A.Janus-Sitarz, Kraków 2011
  33. Sztuka czy rzemiosło? Nauczyć Polski i polskiego. Red. A. Achtelik, J. Tambor. – Katowice, 2009
  34. Tambor A. Czy warto oglądać adaptacje literatury. Webinarium. https://www.youtube.com/watch?v=etp6oxkkMt0
  35. Tambor J., Majkiewicz A. Śpiewająco po polsku, Katowice 2022
  36. Waśko A. O edukacji literackiej (nie tylko dla polonistów), Kraków 2019.

 

Інформаційні ресурси:

https://wolnelektury.pl/

https://ninateka.pl/

https://polskapolkafilmowa.pl/

http://100faktowzhistorii.pl/

Робоча програма

Завантажити робочу програму

Силабус:

Завантажити силабус