Магістерський семінар
Тип: Нормативний
Кафедра: української мови імені професора івана ковалика
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 1 | Немає |
2 | 4 | Залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 16 | ФЛу-11м | професор КУПЧИНСЬКА Зоряна |
2 | 32 | ФЛу-11м | професор КУПЧИНСЬКА Зоряна |
Опис курсу
Метою навчальної дисципліни «Магістерський семінар» є створення для магістрантів сприятливого фахового середовища для формування структури власного дослідження, визначення найбільш відповідних методів його проведення та опрацювання наукової літератури за напрямом; формування практичних знань, необхідних для належної підготовки та успішного захисту магістерської роботи.
Завдання:
- створити навчально-наукову дослідницьку групу, робота в якій допоможе магістрантам здійснювати наукові дослідження на належному рівні та відповідно до встановленого плану;
- сформувати в магістрантів цілісне теоретичне уявлення про методологію наукового пізнання;
- ознайомити учасників семінару з вимогами до наукових досліджень, основами їх планування, організації;
- ознайомити магістрантів із науковими методами, які застосовуються в процесі дослідження;
- передати магістрантам знання та вміння зі здійснення пошукової та творчої діяльності в професійній сфері;
- навчити магістрантів здійснювати наукові комунікації, брати участь у публічному обговоренні результатів науково-дослідної діяльності на різних етапах виконання магістерської роботи;
- спрямувати магістрантів у сучасне русло гуманітаристики, адже магістерська робота має містити покликання на відповідний досвід не лише мовознавства та літературознавства, а й на досягнення суміжних наук.
У результаті вивчення курсу магістрант повинен знати:
- методологію наукового пізнання;
- сучасні наукові дослідження з проблематики своєї наукової теми, зокрема бути всебічно обізнаним із історіографією, щоб у своїй роботі врахувати напрацювання попередників;
- сучасні тенденції, напрями і закономірності розвитку української науки;
- принципи організації наукової діяльності та наукових досліджень;
- алгоритми постановки теми, проблеми та мети наукового дослідження;
- принципи системного мислення у науковій діяльності;
- основи методології емпіричних досліджень;
- методи теоретичних та прикладних досліджень;
- технологію роботи над магістерською роботою;
- особливості постановки і доведення наукової проблематики, адже магістерська робота – це самостійне дослідження, теоретичний та практичний матеріал якого має бути викладено конкретно, логічно й аргументовано, без надмірного цитування, з перевагою власних оцінок і думок випускника як автора;
- технологію презентації, захисту та впровадження результатів наукових досліджень.
повинен вміти:
- ефективно організовувати науково-дослідну діяльність;
- аналізувати сучасні процеси розвитку мовознавства/літературознавства і вибирати адекватні методи наукових досліджень;
- формулювати тему, проблему та мету наукового дослідження;
- виділяти об’єкт і предмет дослідження;
- розробляти план проведення науково-дослідних робіт;
- вибирати й ефективно використовувати сучасну методологію дослідження;
- здійснювати системний підхід до дослідження явищ і процесів;
- проводити наукові дослідження із застосуванням емпіричних методів;
- виконувати обробку емпіричного фактажу;
- формулювати гіпотези, розроблювати класифікації, отримувати і обґрунтовувати наукові результати з використанням методів теоретичного дослідження;
- ефективно використовувати існуючі інформаційні ресурси з різних джерел, аналізувати й обробляти інформацію;
- застосовувати сучасні методи та інструменти наукового дослідження;
- виконувати оформлення, презентацію, захист та впровадження результатів науково-дослідної роботи;
- аналізувати, оцінювати і порівнювати різні теоретичні концепції в галузі дослідження і робити висновки;
- проводити самостійне наукове дослідження, що характеризується академічною доброчесністю;
- генерувати власні нові наукові ідеї, доводити їх до кола зацікавлених осіб, розширюючи межі наукового пізнання;
- демонструвати уміння самостійно аналізувати мовне явище або ж літературний твір та обґрунтовувати власну інтерпретацію наукової проблеми;
- оцінювати достовірність результатів наукових досліджень;
- провадити наукову дискусію.
Рекомендована література
Базова
- Вержиховська О.М., Гурський В.А., Плахтій М.П. Науково-дослідна діяльність у галузі освіти.: Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2015. 137 с.
- Гуторов О.І. Методологія та організація наукових досліджень : Навчальний посібник. Харків : ХНАУ, 2017. 272 c.
- Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014р. № 1556-VII/ https://zakon.rada.gov.ua/
- Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015р. № 848- VIII/https://zakon.rada.gov.ua/
- Каламбет С.В. Методолія наукових досліджень: Навчальний посібник. Дн-вськ: Вид-во Маковецький, 2015. 191 с.
- Карпаш О.М., Райтер П.М., Карпаш М.О. Методологія наукових досліджень. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2014. 253 с.
- Корягін М.В., Чік М.Ю. Основи наукових досліджень. К.: Алерта, 2014. 622 с.
- Основи методології та організації наукових досліджень: Навчальний посібник для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. К. : Центр учбової літератури, 2010.
- Постанова КМ України «Про затвердження Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)» від 23.03.2016р.№261/https://zakon.rada.gov.ua/
- Стеченко Д.М., Чмир О.С. Методологія наукових досліджень. Підручник. К.: Знання, 2005.309 с.
- Ференц Н. Сучасні методологічні засади літературознавства: навчально-методичний посібник. Ужгород, 2021. 140 с.
Додаткова
- Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т. В. Фінікова, А. Є. Артюхова. Київ : Таксон, 2016. 70 c.
- Артемчук Г. І., Курило В. М., Кочерган М. П. Методика організації науково-дослідної роботи: Навчальний посібник длястудентівтавикладачіввищихнавчальнихзакладів. Київ: Форум, 2000. 271 с.
- Асіїв Л. В. Курсова робота з українського мовознавства: Методичні вказівки до написання та вимоги до оформлення курсової роботи (для студентів ІІ курсу філологічного факультету спеціальностей 035 Філологія (спеціальність 035.01 Українська мова та література) і 014 Середня освіта (спеціалізація 014.01 Українська мова та література)/ Львів: ВЦ ЛНУ, 2018.
- Бірта Г.О., Бургу Ю.Г. Методологія і організація наукових досліджень. К.: Центр учбової літератури, 2014. 142с.
- Вітвицька С. С. Практикум з педагогіки вищої школи : навчальний посібник за модульно-рейтинговою системою навчання для студентів магістратури. К. : Центр навчальної літератури, 2005. 396 с.
- Глущенко В. А. Лінгвістичний метод і його структура. Мовознавство. 2010. № 6. С. 32–44.
- Горошкіна О. М., Нікітіна А. В., Попова Л. О. Магістерська робота: від задуму до захисту: методичний путівник. Луганськ, 2004. 21 с.
- Денисюк І. Франкова концепція національної літератури // Денисюк І. О. Літературознавчі та фольклористичні праці: У 3 т., 4 кн. Львів: [У надзаг.: Львівський національний університет імені Івана Франка], 2005. Т. 2: Франкознавчі дослідження. С. 299–305.
- ДСТУ 8302:2015 Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальнівимоги та правила складання / Нац. стандарт України. Вид. офіц. [Уведено вперше; чинний від 2016-07-01]. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. 17 с. (Інформація та документація). З внесеними поправками. URL: http://lib.pnu.edu.ua/files/dstu-8302- pdf
- Зосимов А. М. Дисертаційні помилки: монографія. Х. : ІНЖЕК, 2009. 264с.
- Комплексна експертиза дисертаційних робіт: економічні спеціальності: [рекомендації] / Н.-д. центр індустр. пробл. розв. НАН України, Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Черніг. держ. технол. ун-т МОНМСУкраїни; [уклад.: Кизим М. О. та ін.]. Х. : ІНЖЕК, 2012. 118 с.
- Корбутяк В.І. Методологія системного підходу та наукових досліджень: Навчальний посібник. Рівне: НУВГП, 2010. 176 с.
- Корнієнко І. А. Наукові основи курсової роботи: методичні рекомендації. Миколаїв, 2005. 26 с.
- Кравченко Н. К. Методи лінгвістичних досліджень: URL: http://discourse.com.ua/lekcii/
- Краус Н.М. Методологія та організація наукових досліджень: навчально-методичний посібник. Полтава: Оріяна, 2012. 183 с.
- Мартинюк А. П. Основи наукових досліджень у лінгвістиці: навч.- метод. посібник. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2007. 40 с.: URL: http://dspace.univer.kharkov.ua/bitstream
- Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі : Навчальний посібник. / С. У. Гончаренко, П.М. Олійник, В. К. Федорченко та ін. ; за ред. С. У. Гончаренка, П. М. Олійника. К. : Вища шк., 2003. 323 с.: іл.
- Микитюк В. Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури) : монографія. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2017. 408 с.
- Мороз І. В. Структура дипломних робіт та вимоги до їх написання, оформлення і захисту. Київ, 1997. 56 с.
- Мосейчук О. М. Методи проведення лінгвістичних досліджень: нав.- метод. посіб. Житомир: ЖДУ імені Івана Франка, 2012. 75 с.
- Основні вимоги до дипломних та випускних робіт студентів-філологів: метод. рекомендації / Уклад. О. Штонь, В. Буда. Тернопіль, 2000. 21 с.
- Партико З. В. Основи наукових досліджень: підготовка дисертації: Навчальний посібник. Запоріжжя : КПУ, 2015. 235с.
- Русанівський В.М. Методологія, теорія і часткові методи лінгвістичних досліджень // Мовознавство. № 2. С. 3–12.
- Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми : підручник. Полтава: Довкілля-К, 2008.
- Спіцин Є.С. Методика організації науково-дослідної роботи студентів у вищому закладі освіти. Київ: Вид.центр КНЛУ, 2003. 120 с.
- Чернілевський Д.В. Методологія наукової діяльності: Навчальний посібник.: Вид. 2-ге, допов. Вінниця, 2010.
- Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. К.: Знання, 2006. 307с.
- Burzyńska А., Markowski M. Teorieliteratury ХХ wieku: podręcznik. Kraków : WydawnictwoZnak, 2006. 514 s.
- Ingarden R. O dzieleliterackim. Badania z pograniczaontologii, teoriijęzyka i filozofiiliteratury. Warszawa : PaństwoweWydawnictwoNaukowe, 1988. 494 s.
- Półturzycki J. Dydaktykadlanauczycieli. Toruń : Wydawnictwо A. Marszałek, 2001. 322 s.
- Witzenbacher K. DieUnterrichtsplanung / K. Witzenbacher // Metodykaliteratury. Opracowania. Т. 2. Warszawa : «PLEJADA» S.C., 2002. S. 531–537. (Переклад з німецької).