Методика викладання української літератури_014.01
Тип: Нормативний
Кафедра: української літератури імені академіка михайла возняка
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 20 | професор КОРНІЙЧУК Валерій | ФЛо-41, ФЛо-42 |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 20 | ФЛо-41 | |
ФЛо-42 |
Опис курсу
Мета та цілі курсу полягають у системному й послідовному висвітленні здобутків української методики викладання літератури як науки в загальноєвропейському дидактичному контексті, у виробленні в студентів фахових методичних умінь і навичок, засвоєнні психолого-педагогічних знань та їх застосування в практичному викладанні української літератури в середній загальноосвітній школі.
Після завершення курсу студент повинен:
знати зміст і структуру шкільного курсу літератури; програми і підручники, посібники з літератури; своєрідність методики як науки, основні етапи її розвитку; найважливіші кваліфікаційні якості вчителя-словесника; основні вимоги до проведення уроків різних типів; форми, методи і методичні прийоми викладання літератури; специфіку художнього твору та основні методи, прийоми, принципи, шляхи аналізу художнього твору; своєрідність вивчення творів різних типів; закономірності формування теоретико-літературних понять; різні шляхи розвитку мовлення школярів у процесі вивчення літератури; види позакласної роботи; специфіку вивчення української літератури в школах різних типів; психолого-педагогічні основи викладання літератури;
вміти орієнтуватися в методичній літературі; складати календарно-тематичне планування; складати конспект уроку української літератури; провести й проаналізувати урок з української літератури; встановити зв’язки літератури з іншими навчальними дисциплінами; робити повний аналіз художнього твору з урахуванням методичних вимог; користуватися сучасними методами та шляхами літературного аналізу; планувати позакласні, позашкільні заходи з літератури.
Рекомендована література
1.Микитюк В. Практикум з методики викладання літератури: навчальний посібник. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 186 с.
2. Наукові основи методики літератури / За ред. Н. Волошиної. – К.: Ленвіт, 2002. – 344 с. 3. Пасічник Є. Методика викладання української літератури в середніх навчальних закладах. – К., Ленвіт, 2000. – 384 с. 4. Пультер С., Лісовський А. Методика викладання української літератури. Курс лекцій. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2004. – 143 с. 5. Токмань Г. Методика викладання української літератури в старшій школі: екзистенціально-діалогічна концепція. – К.: Міленіум, 2002. – 317 с. Додаткова література: 1. Волошина Н. Критерії оцінювання і система обліку знань, умінь і навичок учнів // Наукові основи методики літератури. – К., 2002. 2. Гнаткович Т., Ходанич Л. Як сформувати вчителя інноваційно-компетентною особистістю // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – К., 2007. – №8. 3. Дейвід Гопкінз. Оцінювання для розвитку школи. – Львів: Літопис, 2003. – 256 с. 4. Демчук О. Життєпис письменника: конспекти нестандартних уроків. – К.: Педагогічна преса, 2002. – 192 с. 5. Капська А. Й. Педагогіка живого слова: Навчальний посібник. – К.: ВІПОЛ, 1996. – 204 с. 6. Корнійчук В. “Коли не по конях, так хоч по голоблях” (Щира турбота про яякість освіти чи псевдо інтелектуальний тролінг?) // Дивослово. – 2015. – № 12. 7. Микитюк В. Педагогічні концепти Івана Франка (теорія та методика навчання літератури): монографія. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 408 с. 8. Микитюк В.І. Принципи проблемності у викладанні української літератури // Дивослово. – К., 2005. – Число 1. 9. Надурак С., Слоньовська О. Вивчення української літератури. 11клас. Інтегровані уроки. – Харків: Веста: Видавництво “Ранок”, 2004. – 224 с. 10. Нетрадиційні уроки з української літератури. 5-11 класи / Укладачі С. С. Скляр; Л. І. Нечволод. – Харків: Торсінг, 2004. – 224 с. 11. Оліфіренко В. В. Підручник з української літератури: історія і теорія. – Донецьк: Східний видавничий дім, 2003. – 324 с. 12. Островерхова Н. Аналіз уроку: концепції, методики, технології. – К.: Інкос. – 2003. – 351 с. 13. Пастушенко Н., Пастушенко Р. Діагностування навченості. Гуманітарні дисципліни. Львів: ВНТЛ, 2000. 14. Ситченко А. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу. – К.: Ленвіт. 2004. 15. Слоньовська О. Конспекти уроків з української літератури. Нове прочитання творів. 9 клас. – К.: Видавництво “Рідна мова”, 2000. – 592 с. 16. Слоньовська О., Сушевський Б. Конспекти уроків з української літератури для 10-х класів. – К.: Видавництво “Рідна мова”, 2000. – 277 с. 17. Степанишин Б. Нові підходи до викладання української літератури // Дивослово. – 1995. – № 1. 18. Степанишин Б. Стратегія і тактика в літературній освіті учнів. – Київ–Тернопіль, 2003. – 190 с. 19. Токмань Г. Методи літературознавчого аналізу в школі // Дивослово. – 1999. – № 6. |