Мова і культура Польщі
Тип: На вибір студента
Кафедра: польської філології
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
4 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
4 | 16 | Стефанишин Ю. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
4 | 16 | Винниченко С. | |
Біленька-Свистович Л. | |||
Євчук У. | |||
Левицька-Хома А. | |||
Стефанишин Ю. |
Опис курсу
Курс «Мова і культура Польщі» є складовою циклу дисциплін вільного вибору студентів (гуманітарного та соціально-економічного спрямування) 2-го року навчання студентів усіх факультетів Львівського національного університету імені Івана Франка (бакалаврат). Курс дає студентам змогу ознайомитися з основами польської мови та культури, забезпечує розуміння студентами нескладних текстів польською мовою, уміння формулювати власні базові усні та письмові висловлювання на різноманітну тематику та використовувати здобуті вміння і навички у різних комунікативних ситуаціях, знайомить студентів з основними елементами польської культури.
Метою курсу є формування у студентів мовної, мовленнєвої, соціокультурної та функціонально-комунікативної компетенцій.
Мета передбачає виконання низки завдань:
- забезпечити засвоєння студентами правил польської літературної вимови,
- ознайомити студентів із основами орфографії,
- навчити студентів читати і писати по-польськи,
- забезпечити розуміння студентами усних та письмових текстів початкового рівня складності,
- забезпечити засвоєння студентами у функціональному аспекті правил польської словозміни (іменник, прикметник, займенник, дієслово),
- забезпечити засвоєння студентами лексики найпоширеніших тематичних полів,
- розвинути навички спілкування в типових комунікативних ситуаціях,
ознайомити студентів з основами культури Польщі.
В результаті вивчення курсу
Студенти повинні знати:
- правила польської літературної вимови;
- основні правила орфографії сучасної польської мови;
- основні правила польської словозміни (іменник, прикметник, займенник, дієслово);
- лексику найпоширеніших тематичних полів;
- базові поняття культури Польщі.
Студенти повинні вміти:
- читати й розуміти польські тексти різних стилів початкового ступеня складності (відповідно до вимог для рівня А2 за міжнародною класифікацією рівнів знання іноземної мови);
- розуміти на слух польські тексти різних стилів початкового ступеня складності (відповідно до вимог для рівня А2 за міжнародною класифікацією рівнів знання іноземної мови);
- говорити польською мовою на різні теми, відповідно до певної комунікативної ситуації (відповідно до вимог для рівня А2 за міжнародною класифікацією рівнів знання іноземної мови);
Рекомендована література
Основна:
1. Garncarek P. Czas na czasownik. – Kraków, 2001. 2. Lipińska E. Z polskim na ty. Podręcznik do nauczania języka polskiego dla stopnia progowego. – Kraków, 2003. 3. Małolepsza M., Szymkiewicz A. Hurra po polsku 1. – Kraków, 2006. 4. Pasieka M. Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia dla początkujących. – Wrocław, 2001. 5. Serafin B., Achtelik A. Miło mi panią poznać. Język polski w sytuacjach komunikacyjnych. – Katowice, 2001. 6. Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A. Polski krok po kroku. Poziom A1. – Kraków, 2012. 7. Stempek I., Stelmach A. Polski krok po kroku. Poziom A2. – Kraków, 2012. 8. Szelc-Mays M., Rybicka E. Słowa i słówka. – Kraków, 2003. 9. Кравчук А. Читаємо польською, або Практична фонетика польської мови. – Львів, 2005. 10. Лозинська О.Г. Польська мова для початківців. Навчальний посібник. – Львів, 2004.
Додаткова література: 11. Bartnicka B. (i inni). Uczymy się polskiego. Podręcznik języka polskiego dla cudzoziemców. Cz. I. – Warszawa, 1996 (wersja: rosyjska). 12. Bileńka-Swystowycz Ł., Jarmoliuk M. Uczę się polskiego. – Kijów, 1998. 13. Gałyga D. Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących. – Kraków, 2001. 14. Gołkowski M. (i inni). Gdybym znał dobrze język polski… (wybór tekstów z ćwiczeniami do nauki gramatyki polskiej dla cudzoziemców). – Warszawa, 1991. 15. Izdebska-Długosz D. Po polsku bez błędu. Zbiór ćwiczeń z gramatyki języka polskiego dla studentów ukraińskojęzycznych (A1-B1). – Rzeszów, 2017. 16. Kowalewska M., Kowalewski J. Co nas łączy (Część I). – Kraków, 2008. 17. Lechowicz J., Podsiadły J. Ten, ta, to. Ćwiczenia nie tylko gramatyczne dla cudzoziemców. – Łódź, 2001.
Інформаційні ресурси Вивчення дисципліни студентами передбачає вміння використовувати різні інформаційні ресурси, у тому числі інтернет-джерела та комунікацію з носіями мови, яку вони вивчають. Мультимедійний курс вивчення польської мови як іноземної: http://e-polish.eu/ Словник польської мови PWN он-лайн: http://sjp.pwn.pl/ Орфографічний словник польської мови он-лайн: http://so.pwn.pl/ http://poradnia.pwn.pl/ – «мовна консультація», сайт, на якому компетентні мовознавці вирішать сумніви стосовно вживання словоформ, фразеологізмів, написання слів тощо. http://encyklopedia.pwn.pl/ – енциклопедія PWN он-лайн. |