Педагогічна практика (середня освіта, магістри)
Тип: Нормативний
Кафедра: української мови імені професора івана ковалика
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 9 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | ФЛо-21м | професор КУПЧИНСЬКА Зоряна, доцент ТИМОШИК Галина | |
доцент ДОБОСЕВИЧ Уляна |
Опис курсу
Наказ про педагогічну практику (середня освіта 2 курс магістри)
Педагогічна практика як організаційна форма навчання, яка є важливою сполучною ланкою між теоретичною та практичною діяльністю, займає важливе місце в особистісно-професійному становленні майбутніх фахівців зі спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література). Практику здобувачі проходять в ліцеях, гімназіях та інших закладах середньої освіти в третьому семестрі в обсязі 9 кредитів (ECTS) – 270 годин самостійної роботи. Триває практика 6 тижнів.
Головна мета педагогічної практики – формування у студентів системи педагогічних умінь та навичок, фахових здібностей, особистісно-індивідуального стилю поведінки та діяльності, необхідних для майбутньої професії в оптимально наближених до роботи за фахом умовах; вдосконалення і втілення на практиці знань та вмінь, набутих у курсах педагогіки середньої школи, методики викладання української мови та літератури; забезпечення цілісної системи навчально-виховної роботи з учнями з виконанням функцій вчителя української мови та літератури і класного керівника; набуття досвіду самоорганізації педагогічної діяльності, стимулювання та розвиток пізнавальної активності, життєдіяльності учнів та організації взаємодії з ними.
Завдання педагогічної практики полягає в ознайомленні студентів-практикантів із управлінням освітою на рівні загальноосвітніх закладів; реалізації знань і умінь студентів, використанні сучасних підходів, необхідних для організації роботи загальноосвітніх закладів та управління ними, підвищення інтересу до професійно-організаторської діяльності, формуванні професійної майстерності, організаційно-педагогічних навичок, умінь творчо застосовувати теоретичні та методичні знання в практичній діяльності.
Рекомендована література
- Боровік О. Педагогічне проектування як показник творчого потенціалу вчителя. Херсон, 2010.
- Ващенко Г. Загальні методи навчання. Київ, 1997.
- Використання хмарних технологій в освіті / [укл. Н. Каштан]. URL: https://naurok.com.ua/metodichka-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-v-osviti-44241.html
- Горошкіна О. М., Голуб Н. Б. Концепція навчання української мови учнів ліцею. К.: «Педагогічна думка», 2019.
- Забєйворота І. М. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури. Запоріжжя, 2013.
- Зміст і технології шкільної освіти: збірник наукових праць. Київ, 2007.
- Ігрові технології на уроках української мови: 5-8 класи / [упоряд. Н. Б. Коржова та ін.]. Київ, 2012.
- Інтерактивні технології навчання: Теорія, досвід: метод. посіб. / [уклад. О. Пометун, Л. Пироженко]. Київ, 2002.
- Кабан Л. В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі. Народна освіта. 2017. Вип. 1 (31).
- Караман С.О. Методика навчання української мови в гімназії: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти. Київ: Ленвіт, 2000.
- Костів О., Сколоздра О. Методика викладання української мови: Навчально-методичний посібник. Дрогобич: Посвіт, 2018.
- Кучеренко І. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі : монографія. Умань, 2014.
- Мелентьєв О.Б. Теорія і методика позашкільної освіти. Умань.: „АЛМІ‖, 2013.
- Микитюк В. Практикум з методики викладання української літератури. Львів, 2011.
- Мирошниченко С. М. Удосконалення інтелектуально-креативних здібностей учнів шляхом використання технології розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури. Навчально-методичний посібник. Кременчук, 2022. URL: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4499
- Пентилюк М., Нікітіна А., Горошкіна О. Концепція когнітивної методики навчання української мови. Дивослово. № 8.
- Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007.
- Пометун О. І. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання. Київ, 2003.
- Рускуліс Л. В. Методика навчання української мови у схемах, таблицях, рисунках та коментарях. Навчальний посібник. Одеса, 2022.
- Сікорський П. І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. Львів: Каменяр, 1998.
- Сокол І. Впровадження квест-технології в освітній процес: навчальний посібник. Запоріжжя, 2014.
Інтернет-ресурси:
https://www.schoollife.org.ua/