Педагогічна практика (середня освіта, магістри)

Тип: Нормативний

Кафедра: української мови імені професора івана ковалика

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
39Диференційований залік

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
3ФЛо-21мпрофесор КУПЧИНСЬКА Зоряна, доцент ТИМОШИК Галина
доцент ДОБОСЕВИЧ Уляна

Опис курсу

Наказ про педагогічну практику (середня освіта 2 курс магістри)

 

Педагогічна практика як організаційна форма навчання, яка є важливою сполучною ланкою між теоретичною та практичною діяльністю,  займає важливе місце в особистісно-професійному становленні майбутніх фахівців зі спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література). Практику здобувачі проходять в ліцеях, гімназіях та інших закладах середньої  освіти в третьому семестрі  в обсязі 9 кредитів (ECTS) – 270 годин самостійної роботи. Триває  практика 6 тижнів.

Головна мета педагогічної практики – формування у студентів системи педагогічних умінь та навичок, фахових здібностей, особистісно-індивідуального стилю поведінки та діяльності, необхідних для майбутньої професії в оптимально наближених до роботи за фахом умовах; вдосконалення і втілення на практиці знань та вмінь, набутих у курсах педагогіки середньої школи, методики викладання української мови та літератури; забезпечення цілісної системи навчально-виховної роботи з учнями з виконанням функцій вчителя української мови та літератури і класного керівника; набуття досвіду самоорганізації педагогічної діяльності, стимулювання та розвиток пізнавальної активності, життєдіяльності учнів та організації взаємодії з ними.

Завдання педагогічної практики полягає в ознайомленні студентів-практикантів із управлінням освітою на рівні загальноосвітніх закладів; реалізації знань і умінь студентів, використанні сучасних підходів, необхідних для організації роботи загальноосвітніх закладів та управління ними, підвищення інтересу до професійно-організаторської діяльності, формуванні професійної майстерності, організаційно-педагогічних навичок, умінь творчо застосовувати теоретичні та методичні знання в практичній діяльності.

Рекомендована література

  1. Боровік О. Педагогічне проектування як показник творчого потенціалу вчителя. Херсон, 2010.
  2. Ващенко Г. Загальні методи навчання. Київ, 1997.
  3. Використання хмарних технологій в освіті / [укл. Н. Каштан]. URL: https://naurok.com.ua/metodichka-vikoristannya-hmarnih-tehnologiy-v-osviti-44241.html
  4. Горошкіна О. М., Голуб Н. Б. Концепція навчання української мови учнів ліцею. К.: «Педагогічна думка», 2019.
  5. Забєйворота І. М. Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури. Запоріжжя, 2013.
  6. Зміст і технології шкільної освіти: збірник наукових праць. Київ, 2007.
  7. Ігрові технології на уроках української мови: 5-8 класи / [упоряд. Н. Б. Коржова та ін.]. Київ, 2012.
  8. Інтерактивні технології навчання: Теорія, досвід: метод. посіб. / [уклад. О. Пометун, Л. Пироженко]. Київ, 2002.
  9. Кабан Л. В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі. Народна освіта. 2017. Вип. 1 (31).
  10. Караман С.О. Методика навчання української мови в гімназії: Навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти. Київ: Ленвіт, 2000.
  11. Костів О., Сколоздра О. Методика викладання української мови: Навчально-методичний посібник. Дрогобич: Посвіт, 2018.
  12. Кучеренко І. Теоретичні і методичні засади сучасного уроку української мови в основній школі : монографія. Умань, 2014.
  13. Мелентьєв О.Б. Теорія і методика позашкільної освіти. Умань.: „АЛМІ‖, 2013.
  14. Микитюк В. Практикум з методики викладання української літератури. Львів, 2011.
  15. Мирошниченко С. М. Удосконалення інтелектуально-креативних здібностей учнів шляхом використання технології розвитку критичного мислення на уроках української мови та літератури. Навчально-методичний посібник. Кременчук, 2022. URL: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4499
  16. Пентилюк М., Нікітіна А., Горошкіна О. Концепція когнітивної методики навчання української мови. Дивослово. № 8.
  17. Пометун О. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007.
  18. Пометун О. І. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання. Київ, 2003.
  19. Рускуліс Л. В. Методика навчання української мови у схемах, таблицях, рисунках та коментарях. Навчальний посібник. Одеса, 2022.
  20. Сікорський П. І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання. Львів: Каменяр, 1998.
  21. Сокол І. Впровадження квест-технології в освітній процес: навчальний посібник. Запоріжжя, 2014.

Інтернет-ресурси:

http://mon.gov.ua

https://naurok.com.ua/

https://vseosvita.ua/

https://www.schoollife.org.ua/

https://osvita.ua/legislation/

e-pidruchnyky.net

Матеріали

Що потрібно зробити

Структура конспекту уроку

Графік проведення уроків

Аналіз заняття

Зразок виховного заходу

Заліковий лист філологи 014 (магістри)

Аналіз професійної компетентності (катедра психології)

Робоча програма

Завантажити робочу програму

Силабус:

Завантажити силабус