Історіографія українського літературознавства
Тип: На вибір студента
Кафедра: теорії літератури та порівняльного літературознавства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 5 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 64 | професор ГНАТЮК Михайло | ФЛу-31, ФЛу-32, ФЛу-33, ФЛу-34, ФЛт-31 |
Опис курсу
Спеціальний курс «Історіографія українського літературознавства» – проміжний етап вивчення студентами найважливіших теоретичних знань з літератури. Основне завдання курсу – закласти у студентів, майбутніх літераторів та викладачів вищої і середньої школи основи фахової теоретико-літературної підготовки. У завдання курсу входить ознайомлення студентів філологів з історіографією європейського літературознавства, першими історіографічними працями з української літератури І пол. ХІХ ст., вивченням впливу культурно-історичної школи на історії літератури ІІ пол. ХІХ ст., ознайомленням з найважливішими історіями української літератури к. ХІХ – поч. ХХ ст., вульгаризацією історико-літературного процесу у 30-40 рр. ХХ ст. на підрадянській Україні, діаспорними виданнями історії літератури ІІ пол. ХХ ст.
Спеціальний курс є самостійним навчальним предметом з відповідною кількістю годин, який базується на попередніх курсах з історії та теорії літератури, що вивчаються на І-ІІІ курсах.
Історіографія літературознавства значно ширша ніж інші історико-літературні курси пов’язує вивчення літературного процесу з філософськими течіями та історико-літературними дослідженнями інших народів. Важливу роль в опануванні курсу «Історіографія літературознавства» має знайомство з новітніми публікаціями української та зарубіжної наукової та зарубіжної наукової періодики.
Мета курсу – ознайомити студентів з основними проблемами історіографії літератури, навчити використовувати сучасний понятійний апарат літературознавства, показати зв’язок історіографії з іншими гуманітарними дисциплінами.
Завдання курсу:
- ознайомлення студентів із сучасним термінологічним апаратом;
- ознайомлення студентів з історіографічними підходами різних літературознавчих шкіл;
- вироблення у студентів навиків аналізу й інтерпретації літературного твору та літературного процесу різними історіографічними школами;
- вироблення у студентів аналітичного і критичного мислення;
- здатність здійснювати пошук інформації, використовувати її у практичній та науковій діяльності та у педагогічній роботі.
У результаті вивчення курсу «Історіографія українського літературознавства» студент
повинен знати:
- місце історіографії в системі літературознавчих дисциплін;
- термінологічну базу літературознавства ХІХ-ХХ ст.;
- методологічні підходи різних літературознавчих шкіл до історії літератури;
- основні проблеми історичної генології.
Студент повинен уміти:
- використовувати термінологічний апарат історико-літературних досліджень;
- використовувати у літературознавчій практиці різні літературознавчі методології;
- практично аналізувати та інтерпретувати літературознавчі дослідження;
- здійснювати аналіз літературного процесу в контексті літературознавчої думки того часу.
Рекомендована література
- Гнатюк М. Проблеми «корпусу» історії української літератури // Гнатюк М. Іван Франко і проблеми історії літератури. – К. : Академія, 2011. – С. 161-174.
- Наєнко М. Історія українського літературознавства. – К., 2010.
- Олійник-Рахманний Р. Літературні напрямки в Західній Україні (1919–1931). – К., 1999.
- Веретюк О. Українське літературне життя у міжвоєнній Польщі. Видання. Постаті. Українсько-польські літературні контакти. – Тернопіль, 2001.
- Ільницький М. М. Критики і критерії: Літературно-критична думка в Західній Україні 20-30-х рр. ХХ ст. – Львів, 1998.
- Комариця М. Українська «католицька критика»: феномен 20-30-х років ХХ ст. – К., 2007.
- Андрусів С. Модус національної ідентичності: Львівський текст 30-х років ХХ ст. – Тернопіль, 2000.
- Грицков’ян Я. Українські католицькі письменники міжвоєнного двадцятиліття: група «Логос» // Записки НТШ. – 1995. – Т. 229.